Dukket plutselig opp mange tanker i hodet på en gang. Ang. fredagsfavoritter. Skulle ønske det var mulig å få til uten å blogge. Aner ikke hvordan jeg lager en blogg. Har igrunnen ikke så mye å melde og hvem vil gidde å lese den??
Dukket plutselig opp mange tanker i hodet på en gang. Ang. fredagsfavoritter. Skulle ønske det var mulig å få til uten å blogge. Aner ikke hvordan jeg lager en blogg. Har igrunnen ikke så mye å melde og hvem vil gidde å lese den??
Nå må jeg faktisk få komme med en liten protest her. Hvis dere får viljen deres, og Epla begynner å ta gebyr for å legge ut produkter for salg, legger jeg ned butikken på dagen!. Det er jo nettopp det at det er gratis å legge ut varer for salg, som er bra med epla. Skal vi nå betale for å legge ut, og så salgsgebyr + 5% oppå der, og til slutt Paypal-gebyr, blir det jo temmelig dyrt dette her. har dere tenkt over det?? Jeg kan godt skjønne frustrasjonen over all spammingen som foregår her, men jeg går ikke med på høyere gebyrer enn de vi har. Da slutter i hvert fall jeg.
Vi vil vel alle ha så lite gebyrer som mulig. Denne tråden er vel egentlig en ide- og frustrasjonslufting. Jeg tror imidlertid at om vi får mindre relansering vil det nye vi legger inn synes bedre - noe som antagelig vil føre til mere salg for alle og dermed tjener både vi og Epla litt mere - så kanskje vi har råd til en krone eller to for å oppnå dette. Om man synes dette er mye kan man jo bake det inn i prisen på varen. Tror ikke kunden vil steile med en så liten prisøkning.
Kim, du kan jo bare lage en liste med fredagsfavoritter fra siden din på Epla og linke hit?
Trenger jo heller ikke å være full liste. Bare så mange som du har lyst til :)
Kim, se under fredagsfavoritter og ZikkZakk. Hun har laget en liste på Epla og linket hit.
Makeriets håndlagde: etter det jeg forstår var det forslaget ment slik at man betaler for legge ut varen istedet for å betale den femmer'n når varen er solgt :)
Kim: å "bake" alle kostnader inn i salgssummen går bare opp til et visst punkt. Du kan ikke bare fortsette å bake inn kostnader i det uendelige. Da tror jeg kundene sier stopp til slutt. Det er nok kostnader allerede.
Sømrommet Laila Ukkelberg: Jeg synes fortsatt ikke det er en god ide, fordi du da betaler gebyr for ALLE varer, ikke bare de du selger. Da blir Epla akkurat det samme som andre salgsportaler. For meg er det da ikke lenger aktuelt. Det må heller finnes andre løsninger på denne "spammekulturen" uten at alle andre også "straffes" økonomisk.
I dag betaler man 5 kroner når varen er solgt. Skal man heller betale den femmeren på forskudd, det vil si for hver gang man publiserer et produkt, blir dette veldig dyrt. For meg blir det feil å ha utgifter på en vare som kanskje aldri blir solgt. Har man noen hundre produkter blir dette mye penger. Tror på andre løsninger for å fjerne spammingen på Epla.
Det er sant, makeriets håndlagde, den løsningen kan i grunnen føles mer som en straff for oss som ikke relanserer... Da var i grunnen forslaget om relanseringsavgift mye bedre, men da blir det vel en utfordring hvordan det kan løses rent praktisk.
Sømrommet Laila Ukkelberg: Her er jeg mer på linje med dere som ønsker relanseringsavgift. Men, sukk, sikkert vanskelig å gjennomføre. Jeg har nesten helt slutta å se innom førstesidene, for å spare meg sjøl for irritasjoner, så kanskje det må bli løsningen?? Ikke se, og dermed ikke vite. Men jeg merker meg at jeg har nesten ikke visninger, og kun få salg i januar i år, mot hva som var i fjor. kan det være fordi produktene ikke synes?? Vanskelig å påstå det så klart, men det jo lov å undre seg litt?
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.