I samme båt vi to Kim :)
I samme båt vi to Kim :)
Ingrid og Vanella: Jeg tror helt sikkert at ingen av dere er på noens irritasjonsliste! Det må jo være lov å legge ut et nytt produkt maken til et man har solgt. Det tror jeg alle har forståelse for. Jeg blir ikke irritert, heller inspirert når jeg ser nye produkter hos dere :)
Ingrid peker på noe vesentlig med det at relansering gjør at produkter forsvinner fra ønskelister og at produktene mister sin opprinnelige link. Men det er jo noen som løser dette ved å ikke slette den opprinnelige varen. Hos en butikk fant jeg samme vare lagt ut 7 ganger. Jeg ville kjøpe to slike varer av henne, men det lot seg ikke gjøre ettersom varen bare fantes i ett eksemplar...
Silje: Det ser ut til at det blir salg allikevel selv om vi ikke har det store nettverket. Tror det handler om at tingene er laget med glede og at man er opptatt av kvalitet på det man gjør.
Det er ikke så ofte jeg er innom epla-forumet, og jeg tror de fleste av selgerne aldri stikker innom her. Så mye som blir diskutert her når aldri den/de man irriterer seg over.
Nå vet jeg ikke hvilke butikker det siktes til her, men kan man ikke skrive en melding til den/de det gjelder og si at de viser litt dårlige manerer her inne? Nå snakka jeg med ei Epla-dame (som jeg ikke vet hvem er!) før jul, som sa hun hadde skrevet en sånn epost til en selger en gang, og fikk et ganske krasst svar tilbake. Så jeg vet jo noen har prøvd..
Kanskje det går an for utviklerne å programmere inn en "advarsel" som gir overaktive butikker en melding om å roe ned sin aktivitet, hvis ikke blir de satt i karantene noen dager, altså at de ikke får lagt til nye produkter? Facebook har en slik funksjon;)
Enig i forslaget over her å fortsette å lage fine forsidelister, det er ofte her jeg finner nye og fine butikker og produkter! Dele lister og fredagsfavoritter ser jeg mange gjør (og jeg kan bli flinkere).
Må innrømme at jeg selv synes "håndlaget"-kategorien spammes av aaalt for mye enkel "smykkenips", nå sier jeg ikke at man ikke får legge ut smykker, det er utrolig mange fine smykker her, men det blir kanskje litt i overkant av panduro-produksjon til en billig penge. Men sånn er det vel, alle skal med, og det er tydeligvis en del sånne produkter som folk vil ha. Men jeg synes det er synd at de spennende produktene som kanskje er mer tidkrevende å lage forsvinner i mengden.
Til slutt: vi har forskjellig smak. Men at noen dominerer Epla så til de grader blir feil, hvis dere har rett i at noen relanserer masse hver dag.
Jeg er også i samme båt som deg Kim, og er veldig enig i det du skriver. I "mitt tidligere liv" drev jeg "vanlig" . strikkebutikk.Den gang hadde jeg ikke bruk for Epla. I dag er situasjonen en helt annen,og her fra "min lille tue" er jeg takknemlig for de mulighetene Epla gir meg.
Må bare innrømme at de som relanserer i "hytt og pine" irriterer meg litt,selv om jeg synes det er greit med relansering etter reglemanget.
Uff,uff: "reglemanget" er selvsagt: reglementet
Er også i samme båt som Kim, Silje g strikk og slikt med sykdom og nettverk. Man kan jo lage blog og facebook-side og håpe på flere treff der, men det er en STOR jobb å hele tiden reklamere. Vi er kjempeglade for ar epla finnes og at vi får mulighet å selge noe av "overskuddet " vårt. Må innrømme at vi har relansert noe...etter at vi oppdaga at enkelte gjorde det hele tiden. Vi skjønte ikke helt at noen la ut 3-4 gensere vottepar eller gensere DAGLIG. Hvem strikker så fort ? Og relanserte forrige dagen, da en kopi av våre ting dukka opp her. Og når vi tar nye foto osv. Men etter å ha lest tråden, ser vi selvfølgelig problemet. Så hvordan løser vi problemet med å forsvinne i mengden ? Da vi starta for ett år siden var produktmengden bare en tredjedel av i dag. Til slutt-god helg til alle :)
Skulle gjerne lage blogg, men har mer enn nok med den tiden jeg bruker foran pc som det er. Er veldig takknemlig når noen tar med mine smykker i sin blogg og fredagsfavoritter og tenker at jeg burde jo også gjøre det for å henge med men foreløpig ikke. Har det jo veldig fint og er på en måte privilligert som har tid til å drive med noe jeg elsker. Har også tid til å ytre meg i hytt og pine på Forum og gleder meg over å treffe andre kreative damer og noen få menn som ikke ytrer seg for mye men lager flotte ting.
Hei på dere. Jeg er ikke så ofte inne på forumet og leser. Liker ikke å skrive så mye, da det ikke er mulig å redigere det man skriver. Har lurt på dette lenge: "Et produkt som legges ut i en EplaBasic-butikk er tilgjengelig på Epla i 100 dager eller til det blir solgt". Jeg ser på et av mine produkter,(ringblomstkrem) det har ligget ute siden 23.11.2010. Vil det si at det er umulig å "søke opp" produkter som er eldre enn 100 dager eller hva? Hvorfor blir de ikke da borte fra butikken automatisk tro? Ringblomstkremen min har ligget ute nærmere 400 dager??? Eller er det bare jeg som kan se den?
Jeg tror dette systemet med 100 dager før et produkt settes som inaktivt er noe som aldri er blitt implementert, og da er det kanskje ikke så rart at få forholder seg til det.
Den enkleste måten å få ned antallet relanseringer på er å innføre en avgift på å legge ut både nye og relanserte produkter, og heller fjerne 5-kronersavgiften som kommer når et produkt blir solgt. Eksempelvis kunne det ha kostet 2-3 kr å legge ut eller relansere produkt, og så 5% når produktet eventuelt selges. Da tror jeg nok også terskelen hadde blitt høyere for å legge ut ting som kanskje ikke hører hjemme på Epla.
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.