Mirjam: Hvis du ser her: Generelt prat og off-topic, så ser du hvor mange treff dette innlegget har hatt. Og alle andre, under ulike tema :)
Mirjam: Hvis du ser her: Generelt prat og off-topic, så ser du hvor mange treff dette innlegget har hatt. Og alle andre, under ulike tema :)
Ja til relanseringsavgift!
Ja, relanseringsavgift kunne vært et godt virkemiddel tror jeg. Da blir det straks litt avskrekkende å relansere i eningen! Håpet med å starte denne tråden var at dem det gjelder har lest innlegget og alle kommentarene fra dere. Så tusen takk for at dere fulgte opp:-)!! Saken er jo den at hvis alle legger ut produktene bare en gang, og av og til relanserer f.eks ved nye bilder og ved salg(hvis man lager flere av samme tingen), så blir ting liggende lengre fremst på sidene. Kunsten er jo også å ha litt nytt liggende klart og legge ut av og til:-)
Nemlig, helt riktig :) Jeg har varer i min butikk som har ligget over 1 år, og de ligger godt. Jeg har absolutt ikke tenkt å relansere dem. Selv om jeg har tatt nye og bedre bilder av produkter så relanserer jeg dem ikke. For 2 dager siden solgte jeg et produkt som har ligget over 1 år, så det er håp for hyllevarmerne også :) Det er bare å ha is i magen! Jeg er innom Epla titt og ofte i løpet av dagen, og jeg ser mye for å si det slik. Det er faktisk butikker som relanserer det samme produktet 2 ganger i løpet av dagen! En gang om morgenen og så en gang til om ettermiddagen. I tillegg til disse så relanseres det mange andre produkter sukk blir en smule oppgitt.....
Føler for å svare, men føler at alle foran her er så enige med meg som det går an å bli. :)
Det er veldig frustrerende når man prøver å være litt taktisk og legge ut 1-2 produkter (på en aktiv dag, for min del), for så å se at det raskt forsvinner bak 20 produkter som ser helt like ut.
Jeg tror at en "opplastingsavgift" og en relanseringsavgift raskt hadde bremset denne "spammingen" av mange produkter vi har sett før. Dessuten så tror jeg også at slike avgifter ville ha gjort at barrieren for å opprette en butikk ville ha vært større enn den er i dag. Men det er kanskje akkurat det Epla ønsker - at det skal være enkelt og tilgjengelig for alle?
Tenker i vei med føttene på bordet her...
SÅ enig så enig folkens. men jeg har oppfattet at det ikke er lov å relansere samme produkt? Dette står her på Epla:" Produktet mitt har snart ligget ute i 100 dager og er ikke solgt, kan jeg relansere det? Relansering kan gjøres fra "Min side". Du må vente til produktet settes som inaktivt (altså når 100 dager har passert) før du kan relansere det" Hm... Jeg tolker det slik at man faktisk IKKE kan relansere produkter hver dag slik enkelte gjør...
Jeg synes det er forskjell på det å relansere et produkt en sjelden gang og det å relansere opp til flere ganger daglig.
Da jeg var ny her på Epla skjønte jeg ikke hvordan jeg skulle redigere bildene for å få det riktige utsnittet og dermed ble dukkeklærne mine presentert litt pussig med halve hoder på dukkene osv. Etterhvert som jeg fikk tatt nye bilder, la jeg disse produktene ut på nytt.
Massiv relansering av samme produkt blir noe helt annet, synes jeg. Strengt tatt burde vi jo alle følge det som står i FAQ at et produkt først kan relanseres etter 100 dager.
Silje, jeg har registrert det samme som deg at samme produkt relanseres både morgen og ettermiddag. Dessverre er det ikke alltid at det opprinnelige produktet blir slettet og dermed ligger selgeren ute med langt flere produkter enn hun/han faktisk kan selge.
Pigelill: Ja, jeg har også oppfattet det slik som deg at et produkt først kan lanseres etter 100 dager. Det står også at produktet settes inaktivt etter 100 dager, men jeg har flere produkter som har ligget i butikken min mye lengre enn dette uten at de er satt inaktive.
Merkelige greier. Kanskje denne regelen med relansering og inaktive produkter ikke gjelder likevel? Jeg har i alle fall sendt mail til Epla for å få klarhet i mysteriet!
Pigelill: Det er reglene her på Epla ja, men de reglene er ikke tatt i bruk. Derfor kan du bare se bort fra dem.
Blir frustrert av spamming, Rannveig, ja det er sikkert og visst.
Hvorfor har vi regler når de ikke gjelder da? Jeg har også relansert noen av mine første produkter etter jeg fikk tatt nye bilder og endret annonsen, men synes ikke det kan sammenlignes med å aktivt spekulere i det. Nei, betaler heller for ekstra profilering, eller satser på å være heldig å havne på en publisert liste:) Er innimellom kjempefrustrerende å føle at man drukner blant alle butikkene...
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.