Spiller ingen rolle om man er "en dråpe i havet" den dagen loven banker på døra ;-)
Spiller ingen rolle om man er "en dråpe i havet" den dagen loven banker på døra ;-)
Sukk sukk, ja vi er mange som må rydde litt i butikkene være :)) Et rask søk på epla.no avslører at veldig mange synder.Kjenner igjen mange med copyright både når det gjelder oppskrifter, navn på produkter, kopier og stoffer. Til og med nærmest kopier av egne produkter. Et problem er jo alle oppskrifter i ukebladene som aldri nevner opphavsrett og copyright med et ord. Noen som kjenner det juridiske for bruk av disse ? Skal virkelig hver enkelt lete etter kilden for oppskriftene ? Men det viktigste er jo å rydde foran sin egen dør :))
Så lenge du har tenkt å tjene penger på noe andre har lagd må du nesten lete etter hver kilde ja.
Det er nok ikke nødvendig at opphavsrett står på trykk for at den skal gjelde, nei.
Kan noen fortelle meg hva som er forskjell på enerett og kopibeskyttet?
Enerett er rett og slett enerett, opphavsmannen har retten til bruk ene og alene. Kopibeskyttet = ta kontakt før bruk og be om tillatelse :)
Det stoffet jeg sydde av stode en ri en ring som betyr enerett fant jeg ut men ikke et ord om kopibeskyttet, så da kan man sy av det da?
Stod det en R i en ring, ikke et ord om kopibeskyttet
Tja, jeg ville gått ut ifra at det var selve designet/mønsteret på stoffet dette merket gjaldt? Mulig jeg er helt på jordet her, men kanskje noen andre vet?
Jeg har sett selgere lage f.eks puter eller andre tekstiler med fototrykk på, fortrykk fra kjente fotografer.
Dette går som redesign, men jeg reagerer på det hver gang jeg ser noe sånt. Tenker stille for meg selv... - Har de spurt om å få lage noe med dette bildet på og selge det videre?
Skummelt!
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.