Enig med Modrn, altså. Det blir litt væl! Gjelder denne regelen om fargene ikke var i samme valør? F.eks. en aning lysere eller mørkere?
Ja, kan de spikke fliser, så kan'a jeg!
Enig med Modrn, altså. Det blir litt væl! Gjelder denne regelen om fargene ikke var i samme valør? F.eks. en aning lysere eller mørkere?
Ja, kan de spikke fliser, så kan'a jeg!
Jeg vet ikke mer enn hva som stod i mailen og der ga de klart uttrykk for at stripene i fargene som kvikk lunsj benytter er beskyttet og ikke kan brukes i andre produktberegnet for salg. Enig i at det er noe spesielt, men "lille" meg gidder i hvert fall ikke å risikere å bli saksøkt av et gigantkonsern pga noe slikt - til det er det altfor mye annet moro å lage.... ;)
Joa, det skjønner jeg veldig godt, Marianne! Men som prinsipp-sak, gnager der fælt, liksom.
Marianne:
Vi fikk samme mail pga. våre "Kvikksand"-deksel. Prøvde, som deg, å la oss inspirere av Kvikk Lunsj-sjokoladen, men ser jo i ettertid at vi kanskje gikk litt "langt":P Kraft Foods var i hvertfall VELDIG hyggelige; gav oss ros og gaver, men sa at det ikke var greit at vi solgte dette.
Skjønner godt hva du mener med at du ikke gidder å ta opp kampen mot de som har så sinnsykt mye ressurser på dette, det orket ikke vi heller.
Men, synes det er rart at de mener å ha eierskap til fargesammensetningen.
Hvis de har kopibeskyttet de tre stripene må dette gjelde akkurat den fargekoden da. Litt andre nyanser, så er det jo andre farger? :-D
Men nå finnes det jo millioner av farger, og personlig syns jeg ikke de der tre er de vakreste må jeg si. Mye annet å velge i.
Ingrid: AMEN!;)
Enig,Ingrid. Gøy å la seg inspirere, men inspirasjon finner man jo over alt.....i all slags farger....
Nå koker jo dette ned til å lage ting som balanserer opå kanten av andres design, ideer og eierskap .... kan det være noe særlig spennende å bruke energi på???
Kan ikke den energien istedet brukes positivt ved skisseblokka med fargestifter, saksa og perlebrettet og forsøke å finne noe som en SELV identifiserer seg med og er stolt av?
(....og min ALLER største forståelse for rappinga du var utsatt for, Laila i sømrommet, haugene mine ble stjålet og brukt i TV-reklame.. De laget digitalisert versjon, noen uker jeg hadde hatt ustilling på NSB Bergensbanen i et helt år. 60 bilder som ble solgt over hele kloden. De hade vært på radio, TV, og i blad som kom i 180 000 eks. Og alle som hadde vært i restaurantvogna et år. -- Så begynte jeg å få telefoner.. har du fått SOLGT haugene dine til tv-reklame??? HVA? Nei... Jeg visste ikke noe. Hadde ikke sett noe. Da jeg tok kontakt med dem tok det hele TRE dager før jeg hadde et brev underskrevet av TRE personer - det oste av ille stank.. NEI, de hadde ALDRI sett haugene mine før. Og var veldig stolte av verdenen de hadde oppfunnet. 320 000 personer beregnet NSB at hadde sett dem. + 5000 foldere som var utdelt.
Jeg var ikke tøff nok i trynet dengang til å følge opp med søksmål, men en advokat i den bransjen påstod i ettertid at saken min var krystallklar.. til og med togene mellom haugene fra togutstillingen..)
Og jeg sluttet å male dem i ti år...fryden var borte. Nå har jeg tatt dem frem igjen.
Lise: Fy søren, så bittert det må føles! Leit at du ikke var tøff nok til å ta tak den gangen. Men du, jeg ble nysgjerrig på disse haugene dine. Er det noe sted som jeg kikke på dem - link, altså?
Det var bedritent gjort Lise. Du har min fulle sympati.
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.