Åh,Åh,Åh ! Hjelp ! Jeg må springe inn å slette Disney og HelloKitty-smykkene mine med det samme !
Jeg har vært så grenseløst sløv at dette ikke har vært i mine tanker....
Men ! Veldig logisk !
Åh,Åh,Åh ! Hjelp ! Jeg må springe inn å slette Disney og HelloKitty-smykkene mine med det samme !
Jeg har vært så grenseløst sløv at dette ikke har vært i mine tanker....
Men ! Veldig logisk !
Takk for link, Lise. Sender en mail til Mummifolka for nysgjerrighetens skyld og setter putene inaktive så lenge. Så får vi heller relansere de om vi får tommelen opp og heller betale 5 kr i gebyr, hehe :-)
Nå har jeg hatt en kjapp opprensking,men jeg har fortatt Betty Boop tilstede........Sikkert en opphavsrett der også.Dessuten har jeg glassdomsmykkene jeg har laget med gamle motiver av Marilyn Monroe og Aundrey Hepburn-kanskje ikke lov å selge disse heller? Jeg skal finne ut av dette i løpet av ettermiddagen :) Jammen godt jeg endelig har lest alt på forumet !!!! TakkTakkTakk !!!!
:)
Ja, jeg tror mange på Epla har en jobb å gjøre ;)
Jeg tok vekk noen kjoler som jeg har vært litt usikker på, men nå er de vekk så jeg tror det er korrekt!
Like greit å undersøke, for noen designere har frigitt gamle design, og det er fritt frem.
Hos andre derimot, kan det bli STUPDYRT å bli saksøkt.. det er snakk om hundretusener dersom de mener det er grovt.
Men blir ikke dette egentlig et problem i forhold til hele konseptet om redesign?
Jeg har en barnegenser med "setesdalinspirert mønster"i min butikk og jeg skal selvsagt ikke lage flere. Føler likevel dette blir litt i "overkant". Tenker på alt som blir produsert i Østen og solgt her.I denne sammenheng blir Epla en "dråpe i havet"
Selvsagt skal vi forholde oss til lover og regler,men jeg har ikke oppdaget noen her på Epla som masseproduserer Marius.
Som jeg har sagt før er det veldig vanskelig å vinne frem i en rettsak som gjelder kopiering.Har vitnet to ganger,men bare en liten "justering" gjør at det ikke er "samme produkt".
For å gjøre det helt klart : Jeg er IMOT kopiering - men er litt usikker på om de få produktene som blir solgt her på Epla utgjør den store forskjellen.
En annen ting jeg tenker på ; Hva med alle Mariusprodukter som blir solgt via markeder i ukeblader etc.,og på f.eks julemesser?
Piratkopiering er like ulovlig uansett hvem og hvor det lages. Eplaselgerne er slett ikke fredet på grunn av andres frekkhet.
Angående stoffer med ulikt design og lovlighet for salg. De som ikke er lov å selge av står det i jarekanten "Not for commercial use" . og det er faktisk ganske mange og ulike typer stoffer. Alt fra Disney til Michael Miller. Men noen av de gamle Disney hadde ikke begrensning ifht kommersielt bruk.
Og mange bånd fra Fabermix kan heller ikke brukes for produkter for salg. Eller broderimønster, selv de som ligger ferdig på broderimaskinen din.
Og Tilda modeller er det også forbud mot kommersielt salg av.
Men sjekker vi jarekanten på stoffer kan vi sy av alle som ikke er merket med forbud.
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.