Huff, jeg skjønner at vi sliter i flere kategorier enn strikke/hekle, ja.
Ikke mye å få gjort med dette dessverre, jeg ser jo at det ikke er noe bedre i andre butikksamfunn tilsvarende Epla.
Huff, jeg skjønner at vi sliter i flere kategorier enn strikke/hekle, ja.
Ikke mye å få gjort med dette dessverre, jeg ser jo at det ikke er noe bedre i andre butikksamfunn tilsvarende Epla.
Prisdumping er ødeleggende i lengden. Man blir fort fristet til å lage sakene sine med billigere materialer. Jeg har foreløpig bare kjøpt et heklet produkt på Epla og gikk da etter et produkt jeg likte ( og hadde sett etter lenge) fremfor billigste pris. Er kjmpefornøyd og ville faktisk betalt mer enn jeg gjorde. Håper andre også gjør det.
Selv sliter jeg med å prise sølvhjertene mine riktig. Ser at de har vært for billige før og har satt prisen litt opp nå. Når prisen ikke er høyere er det fordi jeg enda ikke er fornøyd med finishen. Håper den blir bedre etter kurs i august. Hadde vært fint med en tilbakemelding på prisen på mine sølvhjerter. Er den passe eller bør jeg sette opp litt? Vil jo ikke bidra til prisdumping heller - men er som sagt usikker på om finishen er god nok til høyere pris. For ordens skyld - de ser ut som bildene sier - ingen skjulte feil.
Jeg er vel blandt en av de "dyreste" strikkebutikkene her inne å enda så er det egentlig billig med tanke på garnn + arbeid. Jeg har rundet 100 salg nå så det virker ikke som prisene skremmer folk. Tror mange er redde for å ikke selge å dumper prisene når det er stille i butikken. Som dere andre sier så blir jeg skeptisk når ting virker for billig. Jeg tror de hadde solgt bedre om de satte op prisene , som dere sier så lurer man jo å hva som er galt med varen. Salgsvarene jeg har er dyrere en enkelte andre ganske like varer.
Du har lagt ned masse arbeid i produktene dine. Jeg fant forøvrig en favoritt der og prisen er absolutt ikke avskrekkende (bare årstiden). Som du selv sier - jeg ville i allefall ha stusset om du solgte dette for billig.
Ening, enig, enig. Veldig frustrerende å se folk gi bort produktene sine. Lappetepper ol til noen hundrelapper:S Jeg synes vi må verdsette det vi lager mer, håndverk skal koste litt, er min mening.
Lene: jeg synes ikke du bør ha lavere priser. La særlig merke til selbuhanskene, og de er det jo enormt mye dillearbeid bak. Har strikket flere par selv, men orker ikke å strikke for å ha i butikken. Er redd jeg måtte tatt så lav pris av jeg ikke hadde fått noe igjen for alle jobben. Selv om jeg så klart ikke kan tenke timelønn i denne bransjen.
Enig med dere alle! Det er frustrerende når prisene er så lave som de er. Jeg har som sagt butikken Vinterdrakt her på Epla. Strikke sokker gjore jeg endel før når ungene var små, men synes sokkestrikking er så kjedelig, og da kjøper jeg dem mye heller. Når jeg skal ha ullsokker så er jeg så lykkelig over at jeg får håndstrikkede sokker her på Epla, for jeg vil mye heller ha det enn fabrikklaget man får kjøpt i butikken. På Epla er det mye forskjellig innen ullsokker, men jeg akter ikke å støtte de butikkene som ødelegger for andre. Jeg vil betale skikkelig, for jeg vet hva arbeid som ligger bak. Derfor når jeg skal feks handle ullsokker her søker jeg på "ullsokker", og setter søket på høyest pris. Derifra kan jeg lete gjennom det prisnivået jeg synes ullsokker skal koste. Lurer du på prisnivået? 300 og oppover.
Utrolig godt å lese at det er andre selgere her inne som er enige med meg. Jeg har lenge satt i mitt lille hjørne og lurt på hvor disse selgerne får superkreftene sine fra.. For det første har de tydeligvis fått betalt for å ta imot garnet, og så kan det ikke ta dem mer enn maks en time å strikke disse store plaggene, skal man dømme etter prisen. Og jeg syns det er så trist, ødeleggende og demotiverende for oss andre. Det underbygger en gryende holdning blandt enkelte som sier at strikking ikke er særlig til kunst. At det bare er noe noen "gjør" mens de ser tv og ellers slapper av.
Jeg har enda ikke lagt ut noe strikket i butikken min, men det kommer etter hvert, og jeg håper virkelig jeg får solgt det jeg lager, ettersom inntektene skal gå til noe jeg sparer til, og ellers ikke vil ha råd til med min studentøkonomi.
Gruer meg til å prise disse tingene....
Er så enig, så enig. Jeg har også priset strikkeproduktene ganske høyt fordi jeg bruker dyre og tildels eksklusive garnmerker. Men så har jeg jo ikke solgt noe heller :) Ser det er et par butikker som har et slags opphørssalg og selger strikkevarer under kostpris. Luer og halser til 50-60 kr. Og noe koster mindre enn det.Men når de samme butikker hele tiden legger ut nye varer, kan man jo lure på "opphøret ". Vel, varelageret kan jo være veldig stort. Apropos- hvor lenge har dere andre holdt på før første salg ?
MaBe - hvor lenge har hatt butikk her? Jeg hverken strikker eller hekler - men synes sjalene og vottene dine er veldig fine. Du har ikke så mange produkter (kanskje du er ny)? Det er lett å drukne på Epla da det er veldig mange butikker. Man må være litt aktiv for å synes. En annen ting er bildene. På noen av bildene blir sjalene litt forstyrret av bakgrunnen. Kanskje du skulle ha en nøytral bakgrunn som bare viser selve produktet. Det er da også større sjanser for å bli med på listene vi lager og få litt ekstra markedsføring der. Prisene tør jeg ikke uttale meg om da jeg ikke vet hva garnet ditt koster - men tror ikke det er dyrt. Man selger kanskje litt færre produkter med høyere priser - men det er vel bedre enn å gi det bort?
Jeg er også en av de som synes det er "helt forkastelig " å underprise varer bare for å få mest mulig salg.Det har hendt noen ganger at jeg har kommet over ting når jeg har laget forslag til forside, som har vært så underpriset at jeg ikke har tatt det med.Det er to grunner til det: At underprising ødelegger for de andre på Epla - og at jeg blir skeptisk til produktet.
Selv synes jeg kvalitet på garnet er viktig når jeg strikker,og for meg er det også viktig å levere en vare jeg kan stå for.Selvsagt er det ikke mulig å få noen form for timelønn,men en viss form for verdighet i forhold til det man lager må det være - synes jeg :)
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.