Jeg også synes det er helt toppers at vi her på Epla har alle slags type butikker/varer - fra det sjarmerende enkle til det profesjonelle og ekslusive. Her kan man virkelig finne hva det skal være! :)
Men det er jo skikkelig trasig at Epla.no skal få et dårlig renomè pga. fordi enkelte butikker gjør en slett jobb og ikke tar butikken og kundene seriøst nok.
Som Marianne foreslår; f.eks. en slik ganger-3-regel, må da kunne være fullt mulig. Med så mange butikker, så blir det meget ressurskrevende å ha kontinuerlig kontroll-funksjon på dette, men i det minste så blir butikkeier litt mer bevisst og får en pekepinn på hvilket nivå det er greit å legge seg på prismessig. Det har jo noe med lojalitetsfølelsen oss butikkeiere i mellom å gjøre også - at vi ikke ødelegger for hverandre eller for Epla som konsept.
Også enig med Ingrid. Butikker som ikke er aktive, eller som f.eks. gjentatte ganger ikke følger opp kunder, eller som behandler kundene ufint, bør tuppes ut av hensyn til Eplas omdømme/felles policy. Jeg synes faktisk det er helt vanvittig at det ikke er NOEN form for forpliktende kjøreregler her.
Epla.admin kunne f.eks. ha laget et masse-brev/skjema, som sendes til butikker som ikke har hatt noe bevegelse det siste halvåret, og spørre vedkommende om h*n (forenklet eksempel:
1. er aktiv og følger med?
2. ønsker at butikken slettes?
Det kan være avkrysningsbokser med ja/nei.
Epla ber om lesebekreftelse på mailen når det sendes ut, og dersom butikk-eier har åpnet mailen, men ikke har svart innen 3 uker, anses det som en bekreftelse på at butikken kan stenges. For det vil garantert være mengder av folk som ikke gidder å svare.
Til slutt vil jeg si at jeg skulle ønske en større andel butikk-eiere var aktiv på forumet. Det er nok lettere å kjøre sitt eget løp uten hensyn til andre, når man faktisk ikke forholder seg til sine "kolleger og konkurrenter" på noen som helst måte.