Vingervarm: Man ønsker ikke at kundene våre skal få se reklame for andre nettbutikker under våre produkter.
Vingervarm: Man ønsker ikke at kundene våre skal få se reklame for andre nettbutikker under våre produkter.
:) VinTervarm
Kim: Jeg klarer ikke å la være å skrive denne til deg, for nå hakker du ned på oss som er misfornøyde med at reklamen kommer inn under våre produkter, men du var jammen med på tråden hvor det ble protestert mot reklame selv...
Du virket ikke helt fornøyd over dette du heller.
Jeg er enig med deg at det har vært noen usakelige, og til og med ett par ufine innlegg på forumet de siste dagene, men noen av oss holder fortsatt en sakelig tone, vi viser bare misnøye over reklamen.
Det er noen av oss som fortsatt står for det vi sa og mente i tråden da reklamen først dukket opp. Jeg syns fortsatt den er usmakelig under produktene våre, og at man nå må betale for å slippe den syns jeg er drøyt.
Vi kjempet for å innføre lanseringsavgift for å slippe reklamen, da må vi faktisk få reagere for at de innfører begge deler i samme åndedrag!
At mange har skiftet meninger er tydelig, og hver og en om det, men jeg har ikke det, og det må jeg få lov å gi uttrykk for.
At det er reklame på forsiden og under siste innlagte er helt greit. Kunne ikke det holdt i en prøveperiode nå som lanseringsavgift innføres?
Nok en gang, synes jeg at epla skal fortsette å være en rimelig løsning for alle. Det koster mye mer å delta med bord eller bod på markeder og hvis man selger som kommitent i andre butikker da trekkes det som regel 30% i provisjon, pluss moms dersom kommitenten ikke er momspliktig selv. Skal man ha en prof nettbutikk selv må man da investere på domene, grafisk design, vedlikehold, oppgraderinger, markedsføring osv osv og alt dette her koster masse! Jeg er ikke noe mate-geni jeg, men jeg tror at de fleste skjønner at alle disse løsningene koster mye mer enn epla og det finnes selvfølgelig ikke noe garanti at man skal faktisk selge. Sånne garantier finnes dessverre aldri.
Jeg skjønner at flere reagerer på det at vi må betale både lanserings/relanserings avgift og ha reklame i butikkene likevel, hvis vi ikke oppgraderer til pluss. Jeg er ikke helt begeistret heller, men det er bare noe som vi må godta, i hvertfall foreløpig. Vi eier ikke Epla. Epla tilbyr tjenester og må vel få lov til å bestemme selv hvor mye de vil ha for disse. Er man misfornøyd med en tjeneste eller leverandør så finner man en annen løsning. Jeg leser at flere synes at Epla er for lite kjent og at det ikke reklameres nok. At man har få visninger i butikken sin betyr vel ikke at Epla har bare noen få besøkende. Jeg synes at Epla har vært ganske flink med markedsføring og reklame (tv, div. blader, julemarked og julebok) og jeg er litt overrasket at folk reagerer på manglende reklame nå, bare fordi vi må betale litt mer. Jeg mener ikke å være slem altså, men for å tiltrekke kunder må man markedsføre seg selv også via blogg, facebook osv. Markedet er stort og man må kjempe hardt for å ha faste og fornøyde kunder og for å tiltrekke nye kunder hele tiden.
For å ikke bli misforstått, jeg synes ikke at løsningen som epla-damene foreslår er optimal men jeg tror at det er i hvertfall verdt å prøve den. Det er fortsatt gratis å åpne og butikk på epla og man betaler 0,- for de første 10 varene. Mange spennende løsninger og forbedringer i platformen, som kommer snart og heldigvis fortsatt stor mangfold av varer og masse fine og kreative folk her inne! At jeg må betale 2,50- kr for å lansere hver produkt er ikke verdens undergang etter min mening. Jeg ble mer "skremt" og misfornøyd av de nye portoprisene som kom 1. januar for å si det sånn...men jeg tror ikke at posten brydde seg så mye om det.... ;)
The Little Box: Jeg er enig i mye av det du sier. Jeg også skjønner at dette er noe man bare må godta, for vi har jo fått beskjed, klart og tydelig, at de ikke vil diskutere reklamen.
Vi eier ikke epla, men jammen har vi lov å ytre meninger. Vi har lov å være skuffet over at de velger å legge reklame, ikke bare inn i våre butikker, men under hvert eneste produkt.
Jeg klager ikke på noe annet, hverken det epla har innført, ikke endringer av andre slag, ikke jobben de gjør, ikke hva de evnt ikke gjør, ikke de bak epla, ikke de andre selgerne, ikke avgiftene osv.
Det eneste jeg klager på er reklamen som kommer under mine produkter.
Sitat The Little Box:
"Jeg mener ikke å være slem altså, men for å tiltrekke kunder må man markedsføre seg selv også via blogg, facebook osv."
Øh, unnskyld meg, men jeg trodde at en Epla-butikk er en måte å markedsføre seg på. Hvis jeg setter inn en annonse på Finn, så skal det være temmelig unødvendig for meg å reklamere for min annonse også, eller?
Hvis jeg må reklame for min Epla-butikk via blogg eller Facebook, hvorfor i huleste selger ikke jeg heller via de kanalene?
Jeg synes det virker som alt blir tatt så utrolig personlig om man klager på noe her inne, da får man høre at man skal være takknemlig for den jobben Epladamene gjør å tenke på hvor mye de jobber osv osv. At vi synser å mener om ting vi ikke har noe med. Å ja, selvfølgelig! Jeg er super glad for den jobben som blir gjort å synes det er helt utrolig at så få personer har kontroll på alle butikene, produktene , mailene osv osv. Jeg skjønner faktiks ikke at det er mulig, bare på dette forumet så burde det jo egentlig være en admin og moderatorer som hadde kontroll på ting.
Men , Epla er jo et nettside der vi betaler for å selge våre varer. Så da må vi jo ha rett til å være uenige som alle andre plasser man kjøper en vare? Å det er jo på forumet man kan få blåse ut av seg om det er noe man ikke er helt ening med, alle burde kanskje være flinkere til å bruke forumet når det er noe positivt også...men jeg synes vi skryter mye av Epa og Epladamene jeg. Jeg reklamere for Epla både på bloggen min og FB siden min + til alle jeg kjenner.
Jeg håper selvfølgelig disse forandringene gjør Epla til et bedre sted, men jeg er fortsatt missfornøyd med reklamen ... Å igjenn så skjønner jeg at de som driver Epla ikke har noen interesse av å lede kjøpere bort fra Epla. Men...
Marianne - jeg mente ikke å hakke på at folk er misfornøyde. Jeg er heller ikke glad for å få reklame i butikken min. Jeg er derimot for lanseringsavgift. Det skulle da bare mangle om vi ikke skulle får uttrykke meninger selv om de er negative. Det jeg hakker på er usakligheter og uttrykk som at Epla er grådige - at det må ligge noe annet under og andre mindre saklige innlegg.
Jeg holder fast ved at jeg synes Siw og Torunn har fått litt for mye av dette og at de høyst sannlynlig har tenkt grundig igjennom saken og at det sannsynigvis er nødvendig.
Kim: Som sagt er jeg enig i at man bør uttrykke seg forsiktig. Det er vanskelig i kampens hete, og du og du så mange innlegge jeg skrev på lørdagen som jeg IKKE posterte :) Må fortsatt tenke meg om minst 2-3 ganger før jeg velger å kommentere noe, hehe...
Og jeg er for lanseringsavgiften jeg også!
Håper epla nå får litt mer penger å rutte med slik at markedsføringen tar seg opp og hele Norge får kjennskap til butikkene våre :) Er jo det som er litt av planen regner jeg med!
Men du Willy, fikk du solgt varen på Finn etter de flere hundre visningene? Ble bare nysgjerrig da vet du ;)
Sparer sikkert en del kroner på feks Finn, men mister sjarmen ved å få ha en egen butikk + fellesskapet da :-)
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.