Syns den var ufin jeg også.... vi må passe oss for ikke å gå på personer her. Det fører aldri noe godt med seg.
Syns den var ufin jeg også.... vi må passe oss for ikke å gå på personer her. Det fører aldri noe godt med seg.
Jeg respekterer andres produkter såpass at jeg ikke bruker uttrykk som "billig skvip", selv om jeg ikke nødvendigvis liker alt som lages der ute.
At noen klarer å selge brukte melkekartonger er flott. Men å rakke ned på det andre selger er lite kult.
Ser den, Willy. Tror vi har brukt uttykket "billig skvip" om ting så lenge at vi glemmer at det heller ikke er så pent mot dem som lager det...Tok en titt i bloggen din, veldig flotte produkter! Likte spesielt godt jakken:)
Syns nå at det å finne en måte å bruke melkekartongene en gang til på er en helt genial idè jeg, og akkurat dette med uttrykket "billig skip" er noe man skjønner litt mer meningen med hvis man hadde sett noen av diskusjonene som har vært på forumet her med gi-bort priser på ting som gjør at den som selger de umulig kan gå i pluss. Og i tillegg produkter som man vet ikke er håndlaget, men kjøpt ferdig på ebay. Jeg er absolutt ikke en av de store her inne. Jeg har nå hatt min lille butikk i omtrent et hlavt år, og først nå i februar hadde jeg plutselig mitt første og andre salg. Alikevel syns jeg at 2.50 for lansering av et produkt er helt okay, for det vil føre til at folk ikke relanserer i det høye tempoet som har vært den siste tiden. Reklamen i butikken er jeg ikke glad for, men her for det være opp til hver enkelt om man føler at man selger nok til å oppgadere eller ei. Og, sånn til påminnelse,det er fremdeles GRATIS å starte butikk, og GRATIS de første 10 produktene. Disse produktene skulle vel være for de fleste nok til å finne ut om det å drive butikk her er det de har lyst til. Og ja, jeg er blant de som sa jatakk til et lanseringsgebyr i håp om å unngå reklame. At det i tillegg blir reklame på et alternativet som er gratis å ha per måned (koster ikke å ha butikk, bare 2,50 for å lansere nye produkter) tar jeg som et tegn at Epla faktisk trenger penger inn for å kunne forsette. Alternativet vil med andre ord bli at det vil måtte koste mye mer bare for å åpne en butikk hvis vi vil unngå reklame helt. Jeg syns derfor at det viker som Epladamene har gjort så godt de kan for å hjelpe alle de små hobbyselgerne (som meg selv) til å forsatt kunne selge overskuddet vårt. Og med det går jeg og legger meg jeg, riktig god natt alle sammen og god morgen til alle som står opp før meg denne mandagen:)
Ser at komma er noe glemmer når jeg for trøtt, huffameg:(
Ser at komma er noe glemmer når jeg for trøtt, huffameg:(
Det er dårlig gjort å rakke ned på andres ting, spesielt de håndlagde. Har sett meg blind på alle asiavarene som består av en innkjøpt plastdings limt på en øredobbstud og lagt ut her under håndlagd til kr 50. Men skal skjerpe meg ang omtalen. Når det er sagt vinkler du mine ting som søppel, Willy, så du er vel på akkurat samme nivå og kan ikke respekteres? Vi bør holde oss for gode til å angripe enkeltpersoner her.
Det er ikke mulig at alle her inne skal like alle produkter som er lagd ut, så jeg skjønner egentlig ikke hvorfor det blir personlige angrep. Det er dårlig gjort. Hva som er håndlaget, hvordan det burde være priset og hva altfor lave priser betyr er en lang diskusjon, men det er ikke det som står i fokus akkurat nå.
Jeg skjønner at det er flere som reagerer på den nye prismodellen, når det har vært gratis å åpne butikk og legge ut produkter. Men gode ting er aldri gratis og alle vet det. Hvis epla hadde sånne gebyrer fra starten hadde vel ingen reagert på samme måte, tenker jeg, og de fleste hadde kanskje sett på epla som en rimelig løsning og startet butikk likevel?
Epla er en bedrift. Bedrifter må gå med overskudd. Bedrifter som går i minus må finne en måte for å tjene penger. Bedrifter som tjener allerede må benytte alle mulighetene og potensialler for å tjene mer. Markedet fungerer på den måten overalt. Epla tilbyr oss tjenester og tjenester er noe man betaler for. Jeg tror at vi må slutte å være "grådige". Epla er fortsatt en rimelig løsning også for oss som ikke er "bestselgere". Det koster mye mer å ha egen nettbutikk.
Når det gjelder reklamen, så er jeg selvfølgelig ikke glad at den skal finnes i butikken min. Jeg bare håper at den nye prismodellen kommer til å funke så bra at vi kan snart bli kvitt reklamen på Basic butikker også. Epla-damene vet at de fleste av oss ikke liker reklame og jeg vil tro, at det å bli kvitt den, kan komme høyt opp i prioriteringslisten etter hvert. Jeg har i hvertfall aldri følt meg at disse damene ikke bryr seg om våre ønsker eller behov.
The Little Box: Bra sagt!
Og jeg kan mer enn gjerne "stå fram" og si at jeg ønsket både flere gebyrer! Av den enkle grunnen at Epla helt tydelig trenger å få inn mer penger, og at det er på sin plass at brukerne av denne flotte tjenesten betaler for den når det er nødvendig, og særlig hvis vi ikke ønsker reklame. Alternativet er kanskje at Epla blir lagt ned. Sett opp prisen på produktet med kr 2,50 og slutt og klage. Reklamen er stygg, ja, men den drar inn penger som Epla trenger. Hvis man ikke ønsker den kan man heller bidra mer selv ved å oppgradere kontoen og betale en månedlig avgift (som også gir flere fordeler!). Har man ikke råd får man godta reklamen. Sånn er det stort sett over alt, det er få ting i livet som er gratis.
Må regne med at å kalle andres varer 'billig skvip' får litt motsvar da.
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.