Jeg skjønner at det kan oppleves som en veldig ufin kommentar, og jeg beklager om noen føler seg støtt eller såret av det. Men jeg håper dere også forstår at den aldri var ment for offentligheten. Det var iallefall ikke min mening å såre noen. (Iallefall ikke deg, KarianneG, jeg har hatt et kjærlighetsforhold til en kongelenke i butikken din ganske lenge nå ;)
Vi uttaler oss sjelden (eller aldri) negativt om 'kvaliteten' på produktene på Epla. Alle har forskjellig smak og vi har aldri ønsket å framstå som smakspoliti.
Men, vi blir også frustrerte når vi får skyldebøtta (gjerne på telefon sånn rundt 21:30) når noen har åpnet butikk men ikke selger noe. At det kan ha sammenheng med hva slags jobb de selv har gjort med bilder, produkttekster, eller generell markedsføring er det mange som ikke tenker over.
Bare så det er klart: Det er MANGE MANGE MANGE på Epla.no som er vanvittig flinke til akkurat dette. Jeg elsker også hvordan dere sprer kunnskapen til de som er interesserte, og at dere hjelper hverandre. Det er bare at det også er veldig mange som ikke er like engasjerte, og som kanskje har et litt urealistisk bilde av hva vi kan gjøre for å gi dem salg. Vi har sagt det før, og gjentar det gjerne: Til nyhetsbrev, annonser, facebook og feeder MÅ vi velge gode bilder som selger.
I Sverige ser vi at bilder og produktpresentasjoner jevnt over har høy kvalitet, men der har vi rett og slett et annet problem: det er mange fine butikker, vi når mange folk, men verken presse eller kjøpere er like interessert som de var da vi åpnet i Norge. Og det jobber vi med å få opp, slik at svensk håndverk kan bli like godt vist fram og tilgjengelig som i Norge. :)