Tykkelse inntil 2 cm står det på posten sine sider ang. smartpostkonvolutter... http://www.posten.no/produkter-og-tjenester/brev-og-frimerker/smartpost-konvolutter
Tykkelse inntil 2 cm står det på posten sine sider ang. smartpostkonvolutter... http://www.posten.no/produkter-og-tjenester/brev-og-frimerker/smartpost-konvolutter
Tråler sidene, men finner ikke noe om 2 cm...
Følg linken fra Grethe, og klikk på fanen "Priser 1.1.2012". I den høyre kolonna under "tykkelse" står det "inntil 2 cm" på alle (tre) størrelsene. De ansatte på postkontoret der jeg bor visste heller ikke om denne nye regelen.
Der ja! Takker :o)
Som brukthandler med fajanse som spesiale har jeg brukt måneder på å knekke postens koder. I 99 % av tilfellene tar jeg for lav porto. Det ergrer meg umåtelig, siden jeg vet verdien på gjenstandene jeg selger, og alltid legger meg i nedre skikt av skalaen. Problem 1. Ingen frakter er like. Problem 2. Sikker frakt må komme foran centimeter. ble godvenner med en dame på postkontoret og hun ga meg en ferdi mal som posten her til det bruk, både med 2 og 7 cm åpning. Problem 3. Postkontorene har fortjeneste i prosent av sin omsetning. Tre av postkontorene jeg har brukt har "oversett" B post merket, eller på underlig vis fått for høy vekt. Jeg leverer derfor aldri noe som ikke er grundig veid og målt på forhånd. Da er jeg trygg i min sak når jeg protesterer på prisen med et smil, og får alltid medhold. Mener i likehet med en annen kommentator at Epla som paraplybdrift muligens kunne få en felles avtale med Posten for alle sine underleverandører. Det ville vært en kjempe fordel for oss med virkelig høye portoutgifter. Ofte er frakten dyrere enn varen. Det blir så feil.
Er det noen som har erfaring med B-post? Tar det lengere tid men er billigere, er det det som er greia?
Trodde man må sende ganske mye om gangen for å bruke B-post
Man kan sende bare en av alt som veier over 100 gram som B-post.
hmm, dårlig formulering her, men håper dere forstår... ;)
B Post: Man kan sende pakker inntil 2 kg som brevbost. A post koster da kr. 145 + evt format tillegg kr. 33 om pakken er anderledes enn standardmålene 36 x 26 x 7 cm. B post koster tilsvarende for 2 kg kr. 105 + evt formattillegg kr. 33. Man kan altså spare inntil 40 kroner på å sende B post. Er pakken på 2,1 kg, må den sendes som pakkepost. Minstepris kr 160. Også her er det minstemål. Tro meg, kundene i de andre kategoriene bryr seg også om fraktpris.
Merker jeg blir skikkelig sur og revurderer hele butikken min her på epla når posten ikke tilbyr smartpostkonvolutter der man kan sende det man får plass til til en gitt pris neste år!
Slet så fælt med å beregne frakten før de kom, og som nevnt før her bommet jeg stort sett kraftig og endte opp med en veldig liten fortjeneste på salget.. Så irriterende at det skal være så vanskelig å gjøre det enkelt for folk..
Syns på ingen måte jeg finner ut hvilken portopris det blir ut i fra postens nettside, siden det kommer "formattillegg" på det meste.
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.