Hoho, så flott! Umiddelbart kom jeg i tanker om å benytte stooore konvolutter (men innenfor cm-målene på bredde/lengde, for all del!) slik at det bare "buler litt på midten, lissom" :o) Kan jo hende det funker, vet dere..!
Hoho, så flott! Umiddelbart kom jeg i tanker om å benytte stooore konvolutter (men innenfor cm-målene på bredde/lengde, for all del!) slik at det bare "buler litt på midten, lissom" :o) Kan jo hende det funker, vet dere..!
De måler nok som regel på det høyeste, det har de gjort når jeg har levert inn. Ellers hadde jo regelen vært meningsløs...
Haha... Liv-Helén, nå er jeg spent! Det er vel sannsynlig at det var en litt spesiell ansatt det der...?
Solgte de forresten ikke den gamle typen Smartpost-konvolutter på ditt postkontor? I Halden hadde de masse igjen av dem, og de nye kommer visst ikke før i februar! De hadde også fått beskjed om at 2-cm-regelen ikke kommer til å gjelde for den gamle typen. Logisk, siden mange har kjøpt dem for lenge siden og ikke vet om de nye reglene.
Ja, Mirjam... jeg lurer på om det var en litt spesiell ansatt. Men jeg kan ikke si hun så spesielt evneveik ut, heller ;-) De jeg har snakka med etter denne lykkesjokkhendelsen, sier jo (som forventa, egentlig) at dette var en heeelt feil måte å måle på. Pakka jeg skulle sende dagen etter, var ikke særlig høy på midten (uten at jeg målte), så den tok jeg sjansen på bare å putte i postkassa med 14 kr på. Venter på straffeporto.
Jeg har aldri brukt smartpostkonvolutter, har alltid tenkt at det uansett er for dyrt for de små og lette forsendelsene mine, så det glemte jeg å sjekke... Hvor mye koster de minste?
Og godt nytt år! :)
De minste koster 15 kr, mener jeg - og Posten selger dem i 10-pakk hvor du får en gratis :-) Husk å ta masse tape utenpå, de tåler ikke all verden. Godt nyttår!
Ja, nei, nå kom jeg jo på den egentlige grunnen til at jeg aldri har vurdert de konvoluttene... jeg får nok ikke plass til en ring innpakka i bobleplast i dem - uansett mengde tape. Tør ikke sende uten bobleplast. Så det er vel bare finne seg i den hårreisende prisøkninga :(
Og i den forbindelse har jeg (i år igjen) et nyttårsønske til Epla: En knapp for endre markerte eller endre alle. Dét hadde gjort seg, det! Det tar så altfor lang tid å endre portoen på ett og ett produkt. Sukk.
Takk for påminnelsen! Har slett ikke lyst til å sette opp portosatsene mine. Jeg bruker også bare smartpost, er enig i at de er litt svake, så jeg pakker varene i plastposer inni og bruker tape utenpå. Er heldig med at jeg stort sett har myke varer :) Og Liv Helén: jeg tror nok du får plass i de til 19. Og bifaller nyttårsønsket!
Sendte et smykke til USA i dag, pakken ble 22 mm på det høyeste (med bobleplast, så kunne fint klemmes sammen) og veide 14 gram - ble 54 kr det, hei hurra!
Og nei, jeg er ikke bitter i det heeele tatt... ;)
54 kr???? Det er jo helt hårreisende.. Hvertfall når man kan sende fra USA og hit for godt under det..
Sist jeg fikk pakke fra USA sto det 1.89$ på frankeringsetiketten.... Sjelden det er mer enn 4$ i porto derfra.
Jeg bruker mine små bobleplastkonvolutter og etter mine mål er de akuratt under 2 cm med et armbånd inni. Frankerer deretter!
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.