Huff ja det er mye hit og dit med regnskapsføringen! omstendig system, skulle ønske det bare var inntekt og utgift, ferdig :-D
Huff ja det er mye hit og dit med regnskapsføringen! omstendig system, skulle ønske det bare var inntekt og utgift, ferdig :-D
Neh, bare inntekt, mener du vel, hehe...
Hei. Vedr. nye regler og portotakster. Jeg har ofte kjøpt en del smartpostkonvolutter når jeg har vært på postkontoret og har nå et lite lager av dem. Ble derfor veldig fortvilet da jeg leste at 2 cm regelen også skulle gjelde smartpostkonv. Sendte en mail til Posten og fikk i dag en hyggelig svar: Hei!
De smartpostkonvoluttene du har kjøpt i år, er gyldige også i 2012. Det betyr at du kan bruke disse på akkurat samme måte som i år også i 2012. Det er kun de nye smartpostkonvoluttene som blir i salg fra 2012 som følger nye produktbetingelser.
Mvh
Nina Gausdal Posten Kundeservice
Så da kan vi som sitter med smartpostkonvolutter kjøpt i år bruke dem og fylle dem opp så godt det lar seg gjøre uten at vi bør tenke på hvor tykk konvolutten er. Jeg ble veldig glad da jeg leste det.
God Jul :)
Takk for info, Aud! Løpe og kjøpe, hurra!!!
Jeg har gjort det samme, hamstret smartpostkonvolutter nå før nyttår:)
sånn, manuelt endret 98 produkter til ny fraktpris! Vi kan jo håpe på en "merk alle og endre"-knapp til neste år? Hehe ;-)
Kjæresten min handla smartpostkonvolutter for meg på Posten i dag, og det var ikke så lett...
Dama i kassa var sikker på at de ikke kunne brukes etter 1.1-12 fordi det kommer nye konvolutter og regler, og forsøkte å finne svar på dette overalt. Til slutt ringte hun en eller annen sentralt plassert i Posten og fikk bekreftet at Joda - de gamle smartpostkonvoluttene kan brukes på samme måte i hele 2012, også, men at de ikke skal selges etter nyttår. =)
Merkelig at det ikke kunne stått en liten setning om dette på nettsida deres.
Hei Ingrid Riddervold! Du leste tankene mine... ;P Vi trenger jo en sånn knapp!
Mona Mono: Det står ingenting på nettsiden deres fordi de vil jo at vi kjøper de nye smartkonvolutter!
Jeg fikk beskjed om at de nye smartpostkonvoluttene ikke kommer før februar da jeg var innom posten for å hamstre et par pakker av de gamle. Sånn for å gjøre informasjonskaoset komplett liksom.
For meg som bruker gråpapir som innpakning, gjelder vel fortsatt regelen om max 7 cm høyde? Jeg er litt usikker, men kunne ikke finne noe om de 2 cm under de nye portotakstene for A post. Må se å få skaffet meg en sånn pappmal som de bruker på posten - kjekt å sjekke størrelsen med.
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.