Jeg ville sendt en mail og spurt dem.... synes det er så mye forvirring ute og går med de nye prisene at jeg kun hadde stolt på svar direkte fra Posten...
Jeg ville sendt en mail og spurt dem.... synes det er så mye forvirring ute og går med de nye prisene at jeg kun hadde stolt på svar direkte fra Posten...
@ Cirkeline: Sist jeg sjekket (for en ukes tid siden) så sto det inntil 2 cm også på de minste størrelsene. Så det er en endring her - men jeg aner ikke hvorfor det er endret. Merkelig. Og det er vel for tidlig å håpe på et bortfall av dette kravet for de minste størrelsene, kanskje...
Takk for svar, begge to.
Mona: Ja, de har endret det, som du sier. Vi kan jo leve i håpet en liten stund og se hva som skjer...:)
Jeg krysser fingre og tær for at det ikke er en feil :) Mener at jeg har tidligere sett et sted at det kom 14 kr i tillegg hvis SmartPost konvolutten var over 2 cm tykk. Men kan ikke finne det igjen, noen andre som har sett dette?
Ugleloftet nevnte tidligere her i tråden at hun fikk beskjed om at nye smartpostkonvolutter ikke kommer før i februar - kan hende det har noe med saken å gjøre? (Spre de dårlige nyhetene, liksom, haha...) Kanskje det bare er de "ferdige" nye som har fått tillegget enda?
På trass har jeg spurt annenhver dag på post-i-butikk-løsningen vår etter prisliste i 2 mnd nå, men de har fortsatt "bare fått en til eget bruk"...hallo..?
Min ene post-i- butikk har hatt den nye prislisten en god stund. Den andre post-i-butikk har ikke fått dem enda.
Kjenner meg klar til kamp hver gang jeg posten noe nå om dagen. He he.
Post-i-butikk er håpløst. Hos meg har de en diplom hengende for "beste post i butikk" eller noe i den duren, men alle som jobber der oppfører seg som om de er under opplæring. Da jeg skulle sende 13 like pakker før jul opplyste jeg om at jeg hadde veid dem hjemme og at de inneholdt akkurat det samme, og ville ha 27kr på alle. Dama satte i gang og veie én og én for å sjekke + legge inn på kassa. Haha, akkurat hva man trenger i julestria ;-) (Fikk overtalt henne etter 5 og sagt at hun HELT sikkert kunne legge inn 27 x 13 stk...)
Prislista ligger på Posten.no, jeg printet ut min tidligere i høst og har pugget ;-)
Angående "Smartpost" så fikk jeg beskjed på Posten om at det ble slutt på disse etter nytt år. Men dersom du allerede hadde slike konvolutter så kunne du bruke dem, men ikke få kjøpt nye. Har i høst sendt endel ordrer i konvolutt som har kostet 27kr i porto. Pga. ny regel om 2-7 cm tykkelse på konvolutten vil disse ordrene bli 10 kr. dyrere, altså 37kr. Får bare håpe at det ikke blir enda dyrere. Har noen erfaring med salg fra Epla til utlandet? Jeg har aldri tenkt på den muligheten før jeg fikk en slik ordre. På butikken min var det jo satt opp normal frakt i Norge som er 28kr (før jul)Så kom nytt år med nye priser og en bestilling hvor frakten ble over 80kr. Hvordan sikrer en seg mot slikt? Det er jo ikke mulig å opperere med to fraktpriser?
Du kan jo alltids skrive at ved forsendelse til utland må kunden sende en forespørsel angående frakt først? Har sett noen butikker som opplyser om at de ikke sender til utland. Om noen i utlandet går inn og handler på et norsk nettsted er det vel naturlig at de leser butikkens betingelser først - og ved å skrive dette har du vel egentlig sikret deg :-)
Då har vel kanskje posten bestemt seg ;( Smartpost
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.