Joda, men om frakten er bakt inn i prisen så er den jo strengt tatt ikke gratis! For meg så blir det bare lureri.
Og skulle ønske det var 3 cm heller enn 2, for det skulle jeg neeesten ha klart å komme unna med. ;)
Joda, men om frakten er bakt inn i prisen så er den jo strengt tatt ikke gratis! For meg så blir det bare lureri.
Og skulle ønske det var 3 cm heller enn 2, for det skulle jeg neeesten ha klart å komme unna med. ;)
Jeg syns allerede mange selgere her "jukser" med portoen. Når det står kr 9 så har de jo ikke regnet med noe til emballasje. "Vanlige" nettbutikker opererer som oftest med minst kr 69 i frakt, dette fordi ansatte skal ha lønn for tiden de pakker inn varene ;-)
Overalt hvor man får et tilbud, feks gratis frakt eller hver 10'ende kaffe gratis er jo dette bakt inn i varekostnaden, eller altså de 9 andre kaffene er satt opp noen kroner ;-)
Om man vil bake inn fraktkostnadene i produktet må man jo få lov til det, det kan jo feks helt sikkert trekke mange kunder hvis man har gratis frakt! Kanskje man tilogmed kan øke prisen med 100kr og tilby gratis frakt - og selge mer? :-)
Jeg synes ikke det er noe mer lureri å bake frakten inn i prisen på varene enn å ha salg, tilby giveaways o.l. Alt er typiske salgstriks, og jeg ser i hvert fall ikke forskjellen i at det skal være helt greit å gjøre det på Etsy, men ikke på Epla.
Ja, jeg mente forresten ikke "jukse" negativt, man må jo få spandere emballasjen hvis man vil det. Eller hele frakten. Hva man vil :-)
Hehe. Det er jo faktisk enklere for kunder å forholde seg til kun produktpriser... Men her på Epla finnes det ikke noe valg for "gratis frakt", eller har det kommet til siden sist jeg sjekket? Da blir kundene bare forvirret, fordi det ser ut som selger bare har glemt å ta med frakten.
Jeg var innom min "post i butikk" i dag. ( jeg er ny på dette her....) Skulle sende en bobleplast konvolutt str. A5. Den gikk innen 7 cm regelen, kostet 17 kr å sende. Jeg synes ikke det var så dyrt... Klart det blir nye priser fra 1.1.12... De hadde ikke den nye pris listen... Så jeg vet ikke hva prisen blir da, men 7 cm regelen er der. De anbefalte ihvertfall at hvis man solgte mye, kan man gjøre avtale med posten. Frankere posten selv og få faktura 1 gang i mnd. Det blir billigst sa de. Kansje det er noe for noen her?
KarianneG, den samme A5 konvolutten vil om 3 uker koste 32 kr å sende og det er nesten dobbelt så mye.
Jeg er heldig for de fleste av mine produkter går under 2 cm med god margin. Men jeg tror den økte portoen vil kunne få en negativ effekt på de fleste fordi den kan skremme kunder vekk fra (norsk) netthandel generelt.
For meg skurrer det når jeg kan få tilsent store/tunge pakker fra andre siden av verden billigene enn å sende et lite brev innenlands.
Det er så mye det går opp ja, så FLOTT! Håper Posten får en konkurent snart....
Posten sier at hvis man selger mye, lønner det seg å ha en avtale med dem. Men jeg har sjekket, og for meg lønner det seg ikke i det hele tatt, jeg selger ikke noe i nærheten av nok - så jeg tror ikke den typen avtale vil lønne seg for veldig mange Epla-selgere.
Jeg var innom posten for å spørre om denne 2cm regelen også gjaldt smartpost, men det gjore det altså ikke. MEN dama sa at posten skal gå bort i fra smart post, men sa ikke når... :/
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.