Den dagen Posten blir skikkelig konkurranseutsatt så skal jeg feire med champagne! Tjener den raskt inn på frakten uansett. ;)
Den dagen Posten blir skikkelig konkurranseutsatt så skal jeg feire med champagne! Tjener den raskt inn på frakten uansett. ;)
Utrolig. Portoen på småpakkene mine økes altså med mer enn 100 prosent!? Dét er mange prosent på en gang, det! :(
En annen ting når portoen økes: Det hadde vært så utrolig greit å få på plass en funksjon som heter "endre alle" eller "endre markerte". Dette er ett av de to høyeste ønskene mine her inne (og som jeg har etterlyst siden oppstart). Å måtte gå inn på hvert eneste produkt, endre, lagre og gå tilbake for å fortsette til neste, er en himla jobb når en har 150 produkter pluss minus. Ved å få på plass en slik funksjon, trenger heller ikke butikken slutte å eksistere når en skal på marked e.l., da kunne enkelt alle produktene settes inaktive med ett klikk.
(Det aller høyeste ønsket er (som gjentatt i det uendelige) å kunne ferie/markedsstenge butikkene våre: Butikken med alle produktene vises som vanlig, men "legg i handlekurv" er satt inaktiv).
Epla?
Åhh!!! Nå ble jeg sinna på posten!!! Jeg har hatt et par negative erfaringer den siste tiden. Ting som har blitt ødelagt under sending... Og det var etter min mening pakket forsvarlig. Så etter disse episodene pakker jeg "dobbelt" eske/bobleplast og oppi bobleplast-konvolutt i tillegg. Synes det er direkte umoralsk å heve prisene såpass mye uten at forbrukerne får noe tilbake...(?)
Men nå... kan jo dette til å bli dyyyyrt! arg For å ikke snakke om merarbeid ved å gå inn å endre pris/porto på hvert enkelt produkt som Liv-Helén skriver.... sukk
:( Jaja... den tid den sorg...
Milde moses for noen hopp. Det er utrolig synd at det ikke finnes reelle alternativer. Jeg har kun sett MyPack og Bypost, men vet ikke hvordan det fungerer. Postmonopolet medfører at at like brev/pakker får samme porto uansett hvor i landet de sendes (mao distriktspolitikk), selv om de i prinsippet har svært ulik kostnad...Bra for noen, dårlig for mange.
årh nå ble jeg helt kvalm. Jeg passer på at alle pakkene mine er under 7 cm, men under 2 cm er jo ikke mulig. Hvis folk f.eks vil bestille rangledeler til 50 kroner så må de betale 28 kroner i porto istedet for 14 som de må nå. Fy fader, det kommer til å gå ut over bisnissen :( Ble ordentlig sur jeg nå altså!
ohoi! ble plutselig dyrt å handle småtterier på netthandel. Kanksje dette hjelper til litt med å få vekk de billigste småvarene på epla?
Djeezes...nesten så det vil lønne seg å ta opp forbrukslån for å hamstre ferdigfrankerte konvolutter før jul, da... Hoho...For i bakvendtland, der kan alt gå an!
Jeg har kjøpt 40 allerede! ;)
Sukk... Jeg skulle kjøpt flere hundre smartpostkonvolutter, hvis de bare hadde vært sterke nok til å sende smykkene mine i!
Opp fra 8,50 til 28 kroner, det kan jo ikke forsvares på noen fornuftig måte. De har vel oppdaget at folk bestiller småvarer på nett og sparer maaange penger, sånn at Posten vil ha "sin" del av kaka. Jeg syns ikke det er greit faktisk... Skatt og MVA kan jeg godt betale, men å øke prisene på et produkt bare fordi de ser at de kan det, det er IKKE pent.
Jeg bruker solide smykkeesker, surrer dem inn i resirkulert bobleplast, og så tar jeg tape rundt kanten av konvoluttene etterpå - så da begynner det å føles som en skikkelig boblekonvolutt.
Men ja, det er en fryktelig drøy økning! Jeg vurderte forresten å bestille smartpostkonvolutter fra postens nettbutikk da jeg først leste denne tråden, men slo det fra meg fordi frakten ble så dyr. 80 kr skulle de ha, så de er i det minste konsekvente i sin urimelighet! ;)
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.