Jeg hadde tenkt å kjøpe inn smykkeesker istedenfor chiffonposer, men skjønner nå at jeg kan spare meg den bestillingen....
Men startpakkene mine kommer til å øke i pris uansett, og det kan jeg ikke gjøre så mye med.... æsj og æsj altså.....
Jeg hadde tenkt å kjøpe inn smykkeesker istedenfor chiffonposer, men skjønner nå at jeg kan spare meg den bestillingen....
Men startpakkene mine kommer til å øke i pris uansett, og det kan jeg ikke gjøre så mye med.... æsj og æsj altså.....
Jeg har brukt chiffonposer hele tiden men da med ordentlige boblekonvolutter. Som Line hadde jeg også tenkt esker som neste steg, men det er jo da bare å glemme..
Hele Smartpostkonseptet blir jo bare idioti neste år, spør du meg. Så utrolig teit..
Jeg bruker også små organzaposer, men har tenkt til å begynne med smykkeesker nå. Problemet er at selv bare med organazposene blir konvoluttene mye tykkere enn 2 cm hvis jeg skal beskytte smykkene godt nok med bobleplast...
Jeg vil tro det kan gå inn under 2 cm hvis du bruker organzapose + silkepapir + en boblekonvolutt. Jeg pakker slik og har aldri fått tilbakemeldinger på at noe er skadet.
Ser ut som 2 cm regelen gjelder for smartpost konvolutter også! :o( Det er jo bare så kjipt! Vanskelig å pakke ringer forsvarlig uten at konvolutten blir større enn 2 cm.
Jeg tenker kundene kanskje får et sjokk i starten, men venner seg til det slik som alt annet. I Trondheim gikk bussprisen opp fra 22 til 30kr over natta, og folk var sure i et par måneder. Ingen som snakker om det nå lenger :o)
Dette går i all hovedsak utover de små bestillingene på under 100-lappen. Dette kan kanskje løses ved å sette sammen produktpakker og slikt? Med gebyrer, provisjon, skatt og tidsbruk er uansett de minste produktene (de til 10 og 20 kr) rimelig bortkastet uansett spør du meg ;-)
Enig i at dette er noe folk fort venner seg til - og egentlig er vant med allerede, fra andre nettbutikker. Det er helt vanlig at frakt kommer på 100 kr ++ i nettbutikker tilhørende store kjeder, og bestille fra dem gjør vi uansett.
Jeg tror vi vil gjøre oss selv en bjørnetjeneste ved å bake den nye portoprisen inn i vareprisen, og på den måten maskere stigningen. Og jeg sender heller skjør ørepynt i smykkeesker, enn å gå å være bekymret for at postmannen skal sette seg på dem. ;)
Dessuten ser det jo veldig proft og fint ut med litt ordentlige esker. Kjekt for kjøper når de har tenkt å gi videre som gaver også - jeg har i alle fall fått tilbakemelding på at den omtanke jeg legger i innpakningen blir satt pris på. :)
Hvis man baker portopengene inn i varekostnaden taper man de pengene om kunden skulle angre på kjøpet og sende varen tilbake. Det er jo noe å ha i bakhodet når man funderer på hvordan å sette porto etter de nye takstene.
Mirjam,
Man kan anmelde Posten så mye man vil ang. ulovlig prisøkning, men det staten vi har med å gjøre, og da gjelder ikke regler som andre må følge. Trist, men sant. Nei, det er ikke eneklt ;-)
Bruker boblekonvolutter til alle sendinger, og det skal ikke rare tingen inni, før det er over 2 cm.
Modrn,
Det er vanlig å bake prisen inn i varene når portoen er satt lav, eller hvis det er gratis porto. Synes igrunnen ikke det er galt. Kostnadene må jo dekkes på ett eller annet vis ;-)
Jeg vet jeg er fæl til å emballere, og kan sikkert bruke litt mindre bobleplast, og kanskje gå over til vanlig konvolutter på enkelte sendinger.
Hvor har Posten denne 2 cm regelen fra, hvorfor akkurat 2 cm?
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.