av
Ann-Helen
for 12 år, 8 måneder siden
Jeg kan ikke uttale meg om studeiene som er gjort med Epla og google annonser, bare om de studiene jeg kjenner selv og de nettsidene jeg kjenner (gjennom arbeid) der det er google annonser.
At man føres vekk fra Epla når man trykker på annonsen er et faktum, hvorvidt folk vil komme tilbake til siden (min butikk feks) vil jeg anta vil variere i forhold til hva kunden er ute etter.
Når annonsene har vært på Epla en stund (noen flere måneder i alle fall) og evnt i min butikk, vil de mer og mer bli rettet mot det som står skrevet på "min" side, feks om smykker eller om garn; så det er ganske sansynlig at en google annonsene da vil være for en annen smykkebutikk, garnbutikk (jeg skriver mye om garn) el.l. Dette er slik systemet er laget.
Jeg forstår at dere (Epla) bare vil alles ve og vel, så det er bra at dette er en "prøvepriode" - da det kan hende ting vil endres etterhvert - når Google generer mer relevante annonser...men det vil jo vel tiden vise. Jeg er også ganske sikker på Epla vil tjene best på å ha disse annonsene her - det er jo ikke uten grunn at andre store nettsider har disse (så vel som små), slik det ble kommentert!
Ville bare si hva JEG vet om dette, og dette er ikke synsing, dette kan jeg faktisk noe om! Dette kommer fra store etablere firmaer som jobber med nettop dette og har gjordt det i årevis!
Jeg presiserer at jeg selvsagt IKKE hvet hva som skjer på Epla ift. disse annonsene og jeg tror selvsagt på den undersøkelsen Epla henviser til; der de sier at kundene kommer tilbake til Eplas nettside.
Jeg er egentlig ikke mest sint på det med annonsene, men ble bare overrasket!
Personlig missliker jeg disse annonsene (og vi bruker nå annen type "reklame" som vi tjener mere på og som gjør at kunden forblir på nettstedet)
Når noen trykker på en Google annonse tjener man alt fra noen øre til 10-20 kroner, som regel 1- 2 kroner. Jeg VET at det er MANGE som trykker på disse annonsene, ellers ville det vært meningsløst å ha de, (som feks da Amazone.com) - så selvsagt innbringer dette masse penger!
På et lite nettsted (med feks kun 5-10 sider) kan man tjene opp til 30.000 kr pr måned på gooogle annonser (det er en god måned, men fult mulig) På Epla, som et et gigantisk nettsted med tusenvis av sider... ja, så kan man jo regne på det.
- OG om Epla trenger mere kapital så er det klart st Google annonser er meget attraktivt, her er det store penger å tjene!
Og jeg håper de vil innbringe mye penger, det er jeg sikker på at de vil. Og hadde det ikke vært flott om det var nok, slik at man ikke måtte innføre dette med betaling for produkter/relansering.
Jeg er MEST opprørt over at jeg må betale for å legge ut og relansere produkter, jeg trenger ikke bruke kalkulatoren min for å se at jeg vil tape på dette...og jeg kan neppe være den eneste.
Det lønner seg heller ikke for meg å betale 200 pr måned (ca) og litt mindre for lansering og relansering (noen måneder er det kanskje alt jeg selger for...) salget varierer veldig.
Og 7-800 kr i måneden; da vil i alle fall vinninga gå bort i spinninga. Det må være for de som virkelig tjener store penger på Epla...jeg aner ikke hvor mange det er, kanskje er det kjempemange, men mitt inntrykk er da at for de aller fleste er dette IKKE et levebrød, men evnt. en ekstrainntekt (hobby)...
NÅ skal jeg relansere så mye jeg kan i to dager og så blir det helt stille.... Jeg har intet annet valg!
Jeg har tro på at Epla vil klare seg som nettsted (særlig med google annonser) - men er også ganske sikker på at nå kommer det konkurranse. Den er vel der allerede...
Takk for meg, det var hard jobbing i over ett år - det var veldig artig så lenge det varte :)