FNIS, Miriel... men jeg VIL se annonser.. iallefall noen. Tenk om jeg skulle finne på å bli en KUNDE av noen?
FNIS, Miriel... men jeg VIL se annonser.. iallefall noen. Tenk om jeg skulle finne på å bli en KUNDE av noen?
"Er dette et diktatur, og vi må bare følge ordre?"
Ja, det er det faktisk. Epla velger å tilby en tjeneste, og vi kan velge å betale for den, eller ikke. Vi kan ytre meninger, og de kan velge å ta hensyn til det, eller ikke. Vi er faktisk bare kunder som betaler for å få ha en butikk her, dette er ikke noe demokratisk samfunn. De selger en tjeneste.
Personlig synes jeg det fortsatt burde vært gratis å lansere, for heller å legge gebyrer på relanseringer.
Jeg roper likevel hurra for det nye gebyret. Forhåpentligvis blir det snart mer spennende å sjekke ut sist innlagte. Slik det har blitt, med de samme butikkene som sletter og legger ut, sletter og legger ut flere ganger hver bidige dag, har jeg nesten slutta å følge med der.
(Disse relansererne har forøvrig skutt seg grundig i begge føttene. Det er flere ting jeg har hatt lyst til å kjøpe, men ikke etter å ha sett dem under sist innlagte for tjuende gang. Jeg har forlengst boikotta mange butikker på grunn av min allergi mot spamming, og de blir heller aldri med når jeg lager lister og forsider).
Hvis dette nye gebyret kan gjøre Epla til et bedre sted (mindre spamming, mindre "håndlaget" direkte fra Asia til 20 kr, mer kvalitet), er jeg helt for. Men jeg ser at det for noen vil slå helt feil ut. Jeg håper dere som lager kort o.l. finner løsninger som gjør at dere blir værende (som f.eks. å lage pakker, som noen foreslo).
Jeg synes også regnestykket til Makeriets Håndlagde er helt fint. Å sitte igjen med 300,- av 350,- er da helt ok.
Og så (endelig) å kunne feriestenge da, gitt! Dét var nyheten sin det. Hurra! :)
Ang. reklame (som jeg personlig ikke ser): Reklame er forsøpling, og jeg hater det. Men det har nok kommet for å bli, og jeg tror dessverre ikke vi får gjort så mye med det. Annet enn å betale oss ut av det, hvis vi tar oss råd. Jeg skjønner at Epla må tjene penger (og det skulle jo bare mangle), men jeg liker ikke reklame inne i min butikk, under mine produkter! "Overalt ellers" er litt mindre irriterende, men sidene lastes dessverre mye treigere etter at det kom reklame.
Uansett, til alle reklamehatere: Kjør adblock! Jeg har ikke sett reklame på nett på årevis. Det er sååå deilig og anbefales på det sterkeste! :)
HVORDAN i allverden skal noen som helst kunne drive butikk og selge en eneste vare - skape arbeidsplasser og utøve sine kreative hobbyer de gjerne vil selge i en butikk..... UTEN reklame?
Sitte alene på en benk i mørket med gardinene fortrekt og datamaskina av, og vente på å bli funnet?
Alle bloggene og facebooksidene og linkene VÅRE som går rett inn i Eplabutikkene våre.. er REKLAME.
Love it or not.
Oi, du er visst våken ennå, Lise, og virker ikke trøtt, heller.
Nei, annonsering på Epla er helt sikkert vanskelig å unngå. Ingen aviser eller magasiner overlever uten å selge annonseplass. Ikke rart at Epla må hente inntekter på den måten.
fnis
Lise: Her menes det nok Ellos og gullsmedforretninger og datingsider og div. under Epla-selgernes produkter/framsider.
Det er fordi vi ikke alle ser det samme. Forsøk å surfe på bilannonser eller verktøybutikken en stund... et par dager...
Reklamene fanges opp av og målrettes av DIN nettvirksomhet via cookies og googles kunnskap om DEG, ikke hva Epla styrer dem inn på, de har bare satt noen kriterier.
(nå glemte jeg visst å få skutt inn at jeg sjelden køyer før fire, og at jeg har drevet egen reklame/grafisk bedrift (med 4 ansatte på det verste) ... og ble så lei av reklamen at etter 21 år kastet jeg hele bedriften i containere og gikk over til min ungdoms utdannelse...)
Prøvde å si at jeg tror innlegget fra Liv-Helén handlet om reklame på Epla, ikke all annen reklame. Jeg kjenner til cookies o.l., men vi ser vel mange av de samme annonsene på framsiden til Epla (Mye klær. Gullsmedforretinger og datingside kan nok ikke være spesialtilpasset min aktivitet nei ;)).
Det er det nok, det er ikke tilfeldig, det ville vært bortkastede reklamepenger.
På Facebook kan du skrive et par private meldinger med ord du aldri bruker, og etter et par timer plopper reklamene opp... bare prøv...
Jeg har reklame på flere domener selv og får betalt fra google....
Jeg synes det er trist at epla nå bare blir for profesjonelle. Det at alle hadde en mulighet til å være med er jo noe av sjarmen og er også med på å øke mangfoldet. Vi som driver bare litt hobbyvirksomhet og som ikke er her for å tjene penger vil nå bli borte. For meg blir dette nå et tapsprosjekt istedenfor et hyggelig sted å dele mine overskuddsprodukterer. Jeg er heller ikke spesielt glad i reklame og ønsker ikke å bli brukt som markedsfører for andre produkter. Det var et huggelig bekjentskap så lenge det varte, men nå sier jeg takk for meg.
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.