Jeg bare dytter litt i denne tråden for å få den fram på forumets førsteside igjen.
Jeg bare dytter litt i denne tråden for å få den fram på forumets førsteside igjen.
Oi, her var det mye følelser! Jeg syns det er litt rart at de skriver at de har fått tilbakemeldinger om at det bør koste penger å legge ut produkter for salg. Dersom de trenger økte inntekter for at det skal lønne seg er vel det også en ærilg sak? Det vil gi utslag for butikker som selger småplukk som meg, men da får jeg bare totalvudere det nye som skal skje også blir man fortsatt med på laget eller ikke. For meg kan dt være en konsekvens å justere prisene litt opp. Jeg syns det er viktig å tenke på at alle meninger er lov og å ha respekt for hverandre også på forumet. Ha en fin dag alle! Smil fra Janne
Jeg har ikke lest ALLE innleggene, men mye interessant her. Min mann har jobber i IT-bransjen OG med Google adds i over 15 år og han er superproff! Google adds har man salvsagt av en grunn og det er for å tjene penger - De VIL konkurrere med oss for når ptensielle kunder trykker på annonsene (uansett hva de måtte annonsere for), så ledes de vekk fra Epla! Undersøkelser viser at google adds virker og mange tjener store penger på dette, ellers ville man jo ikke hatt google adds. Å si at de ikke konkurerer med våre varer er derfor HELT feil, for som nevnt; google addds er laget for at man SKAL trykke på de og ledes dermed vekk fra våre butikker. Google genererer også sine annonser slik at de passer til nettsiden de er på, dette styres ikke av en person, men av en "maskin" , så Goggle har selvsagt ingen kontroll på hvilke annonser som kommer opp på siden, det er umulig for dem å gjøre. Annonsene vil etterhvert bli mer og mer siktet mot det "markedet" som Epla er...
Jeg startet en ny tråd i sted, jeg så ikke de to som var laget, men jeg personlig synes hele Epla har mistet sin sjel... først ble jeg sint, så ble jeg lei meg og nå er jeg bare veldig, veldig skuffa...
En rask kalkulering av omfanget butikker og antatt salg (og høyde for lave priser) tilsier at de som driver Epla selvsagt har laget seg en gullgruve! Ja, det koster å drive, og det har som de selv sier; kostå både blod, svette og tårer (som det har for noen av oss butikkeiere også, vi jobber også hardt en del av oss!) Epla vil fortsette å vokse og det vil selvsagt omsetningen for nettstedet også...
Det at det var GRATIS var for meg det som var mest attraktivt og jeg syntes DET var et fantastisk konsept! Jeg reklamerte for andre med at "det er jo GRATIS! Du har jo ingenting å tape"! Det kan jeg ikke lenger! Nå har man faktisk potensielt masse å tape. Jeg kjenner nå ganske mange butikkeire her og også noen med "store" butikker og masse salg. Selv mange av de vil slite med denne ordningen! Det er sant det som skrives om pris, det betyr masse for kunden. Selv lager jeg smykker som "ingen" kjøper...de er for dyre, eller Epla er feil sted. (de selger bra i den butikken de er i... - heldig som jeg er :-))
Jeg kan ikke skjønne at det kan være veldig mange (av de nå sikkert 5000 butikkene, kanskje mer?) her inne som kan TJENE noe på denne ordningen? Gjennomsnittsbutikken på Epla vil ikke tjene oå dette, så mye har jeg da vært å kikket det siste året :-)) Jeg vil tape og Epla vil tjene ennå mer, både på lansering, relansering og google adds (jeg vet hvor utrolig mye slike annonser kan innbringe! )...
Sjarmen og gleden med Epla er revet vekk - slik føler jeg det. Jeg kan ikke la være å tenke at "mye vil ha mer".... - selv om jeg, som sikkert mange andre, er veldig glade i disse to(nå tre?) damene :-)) men dette er ikke en bra løsning. Jeg kan selvsagt ikke spå inn i fremtiden, men jeg lurer litt på om ikke Epla nå "skyter seg selv i foten"... - dette er veldig trist!
Jeg vurderer å konvertere til Eplas "forbilde"; Etsy.com - og jeg vil også bli nøtt til å flytte mesteparten av mine smykker over på et annet nettsted (det finnes heldigvis alternativer)...
OG nå er det fritt frem der ute! Epla vil få konkurranse av lignende aktører - nok en spådom, men en jeg er ganske sikker på at vil "skje fyllest" !
Jeg vurdere også nå og muligheten for dette :-)
Jeg har elsket å være på Epla i over ett år, jeg har alltid blitt møtt på en veldig hyggelig måte og jeg har kost meg masse og hatt stor glede av butikken min, jeg er stolt av den! Derfor er dette ennå mere trist. Jeg er en av dem som vil tape MYE på dette.... og jeg vet derfor ikke om min butikk vil være i "aktivitet" i fremtiden... kjempetrist, alt jeg har jobbet for så lenge...
Og at det har vært en diskusjon om dett med annonser har jeg aldri blitt informert om. Er det blitt sendt ut nyhetsbrev om dette? Eller har det kun blitt diskutert her? Har det vært på FB? Hvordan kan jeg ikke ha fått informasjon om dette? Det er vel ikke slik at man MÅ være inne på dette forumet for å få vite veldig viktige ting om sin egen butikks fremtid...?
:-(
marelyon: Det koster å lansere produkter på Etsy også (bare til opplysning....)
Marelyon... jeg la ut et innlegg da jeg plutselig så at det var kommet flere annonser i butikken min, sånn helt plutselig... og lurte på hva folk syntes om dette. Og da "eksploderte det ;o)
Marelyon.. her startet det..... http://epla.no/forum/thread/1022/
Marelyon: Torunn skrev i en tråd om reklamen at Epla slett ikke er en gullgruve, men faktisk går i minus, og at de derfor er nødt til å innføre endringer.
Heisann!
Det finnes utallige studier som viser at salget på nettsteder med tekstannonser ikke går ned. Det er derfor f.eks Amazon fortsetter med dette. Vi har også klare tall på de annonsene vi har i dag; de som klikker på annonsene klikker seg ikke vekk i fra Epla, de åpner de nye sidene i nye faner, og fortsetter sin browsing på Epla. Jeg kommer rett og slett ikke til å diskutere dette videre.
Alle kan fortsatt teste Epla gratis. Du kan legge ut 10 produkter kostnadsfritt, og for mange holder dette. Om du ønsker å få en større butikk må du gjøre en liten investering, som du forhåpentligvis vil få igjen når produktene selger. Produktene blir liggende ute så lenge du vil, og du behøver heller ikke betale for produktene som allerede er i butikken din.
Torunn.... hehe... vi skriker og roper... men det roer seg som regel. Jeg elsker epla uansett. ;o)))
Torunn: Jeg lurer på en ting: Når jeg -haker bort- publisering på varer, og etter en tid -haker for- publisering igjen, må jeg da betale for å publisere dem en gang til?
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.