Nu er det i orden jenter
Jippiiiiiiiiiiiiiii
Nu er det i orden jenter
Jippiiiiiiiiiiiiiii
Har sendt deg en melding Rannveig, kom den frem?
Ja, det gjorde den, Aud Laila! Tusen takk for at du har stått på for å få ordnet dette. Du er en knupp! Stooor klem til deg :)
Måtte jo sende deg en melding så du så det var i orden igjen.
Du aner ikke hvor glad jeg er for at jeg ringte Telenor på lørdags ettermiddagen.
Ha en fin dag så satser vi på at det fortsatt fungerer, men jeg kommer hver dag til å sende en melding til meg selv, så jeg vet at det fungerer, det har jeg lært nu.
Flink du er, Aud Laila :) Klem!
Heisann!
Siden ca klokken 11 på lørdag, frem til ca klokken 11 på mandag, var IP-adressen som blant annet benyttes av Epla.no svartelistet hos Telenor. Det vil si at mailer sendt fra Epla, inkludert ordrebekreftelser, ikke kom gjennom til Telenorkunder. Dette ble trigget av en hendelse på en annen nettside som deler IP-adresse med Epla, og ble gjort ved en feiltagelse. Svartelistingen skal i følge Telenor være fjernet nå.
Det har blitt sagt i denne tråden at dette skjedde pga spam på forumet her, som ikke er tilfellet. Svartelisting benyttes for å minimere tradisjonell spam - altså, via e-post. I dette tilfellet var det en stor utesendelse av e-post (ikke fra Epla) som gjorde at IP-adressen ble svartelistet. Dette skjedde automatisk, og ved en feiltagelse. Vi får ikke beskjed når slikt skjer, og når det i tillegg skjer på lørdag kan det ofte ta litt tid å få ordnet opp i alt.
Jeg vil anbefale at de som er Telenorkunder sjekker "Dine salg" slik at dere oppdager eventuelle salg som har kommet inn i denne perioden.
Vi kommer også til å informere om dette i en bloggpost, samt dele informasjonen på Facebook. Forhåpentligvis vil eventuelle kunder som lurer på hvorfor de ikke har fått svar på henvendelser ta kontakt på nytt.
Flott at det er i orden igjen.
Jeg fikk beskjed av Telenor at de svartelister IP-adresser når de snder ut SPAM, og i dette forummet her har det jo vært haugvis. Flott at det var en annen grunn til svartelistingen.
Flott at linjene er åpne igjen
Det er sant at Telenor svartelister IP-adresser når det blir sendt ut spam på e-post, men Telenor har ingenting med eller mulighet til å monitorere spammen som skjer på Eplas forum.
Samme for meg Torunn, men jeg er glad jeg ringte Telenor så vi fikk kontakt igjen med Epla, uansett hva som har hendt :)))
Er det virkelig i orden? Jeg hadde et salg på søndag som jeg ikke har fått ordrebekreftelse på.Laget en selv som jeg sendte med varen i dag. Har heller ikke mottatt fakturaen fra epla. Er det sånn at vi ikke får det som allerede er sendt ut? Setter pris på alt du har gjort Aud Laila.
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.