Jeg synes heller ikke du har for høy pris på pulssvarmerne dine! De oser jo kvalitet, og er helt nydelige, så såpass må du kunne ta for de, synes jeg!
Jeg leste en veldig god engelsk artikkel for litt siden som handlet om nettopp dette, men den finner jeg dessverre ikke igjen. Der sto det hvertfall at man ikke måtte være redd for å ta seg godt betalt, og at folk må lære å sette pris på godt håndverk. Når man priser for lavt blir folk bortskjemt på lave priser, og det igjen er med på å ødelegge et fremtidig marked for håndlagde ting.
Jeg har to par heklede pulsvarmere liggende ute i butikken min nå, til en relativt grei pris (190,-). Jeg syntes ikke jeg kunne ta mer da garnet som er brukt ikke akkurat er av ypperste kvalitet. Jeg har fundert litt på om jeg skulle satt ned prisen (fordi garnet ikke er det beste), men samtidig er jeg redd for å sende ut feil signaler. Ikke alle som handler ser, vet, eller skjønner forskjell på garnkvaliteter, har jeg erfart.
La andre synse og mene som de vil, også får du sette pris på ditt håndverk (med dobbel betydning). ;) Et sitat fra en annen artikkel jeg fant nå nettopp, som jeg synes er viktig å huske på:
"(...) not setting a fair price sends a message to your inner being and your clients that you may not truly believe in your work."
Resten kan leses her, om noen er interessert: http://healing.about.com/od/business/a/pricingtips.htm (haha, ser nå at det står under 'healing', men budskapet i artikkelen gjelder jo for alle som selger det de selv lager.)