Jaja, både/og, greit! Jeg kan godt melde meg på litt grinebiting jeg og. Rediger-flere-produkter og endre-all-porto er kjempenødvendig. Men det som faktisk er gjort det liker jeg!! Bortsett fra at prisen legger seg oppå bildene, urgh...
Jaja, både/og, greit! Jeg kan godt melde meg på litt grinebiting jeg og. Rediger-flere-produkter og endre-all-porto er kjempenødvendig. Men det som faktisk er gjort det liker jeg!! Bortsett fra at prisen legger seg oppå bildene, urgh...
Jeg syns det ser flott ut, så gleder meg til å ta fatt på det nye- og kikke meg godt rundt.
Og så leita jeg etter den anbefalingsfunksjonen, og vips- så var det noen som hadde anbefalt meg, og da fant jeg den :o) Det var stas da!
Syns jentene har gjort en flott jobb, og er takknemlig for at det er blitt forandringer. Gir litt ekstra piff for sånne små som meg til å fortsette :o) Hurra sier nå jeg! Well done!
Jeg er glad jeg har vært lenge på Epla og er kjent her. Ellers hadde jeg antakelig bare blitt oppgitt og frustrert av å gå inn på nye epla.no - og manøvrert raskest mulig ut igjen.
I mine øyne er den nye forsiden veldig forvirrende.
Epla-logoen øverst til venstre er bitteliten i forhold til de voluminøse bildene nedover på siden, og det er ingen presentasjon eller forklaring på hva Epla er.
Noe av det verste med det nye designet synes jeg er mangelen på prioritering av elementene på forsiden. Ett av de viktigste prinsippene i layout og design er jo å bestemme seg for et "hovedoppslag" - som skal presenteres med det største bildet og den største skriften. Deretter bør de andre elementene på siden ha mindre bilder og mindre skriftstørrelse, alt etter viktigheten.
Det gamle Epla-designet var etter min mening veldig fint. Siden var stringent og oversiktlig - med svært banner øverst og små bilder i "Dagens forelskelser", "Sist innlagte" etc.
Nå synes jeg elementene på siden slår hverandre i hjel og gir et veldig kaotisk inntrykk. Alle bildene er halvstore, og man aner ikke hva som er viktigst og om man skal bevege blikket mot "Profilert butikk", "Dagens forelskelser", "Siste innlagte" og "Siste produktlister", eller en av de to annonsene for den nye Epla-boka, eller kanskje mot Google-annonsene...
I mine øyne er butikksidene våre skjemmet av det samme. Jeg aner ikke hvorfor profilbildet er blåst opp og butikkbanneret krympet. Jeg synes det var mye ryddigere og mer oversiktlig før. Skriftstørrelsen i butikkpresentsajonen er etter min mening altfor stor nå , og jeg synes det var ryddigere med smalere spalter/mindre bilder slik at det var plass til fire produkter på rekke - ikke tre som nå.
Ellers er det selvsagt positivt at bildene nå blir større når vi trykker på dem.
På den positive siden kan jeg også trekke frem de nye skrifttypene og fargene - og selvsagt de nye funksjonene, spesielt å anbefale hverandres butikker og lage utkast som ikke legger seg i produktlisten.
Men dessverre, bottom line fra meg: Alt var så mye bedre før.
Jeg er enig i mye av det du sier Cirkeline, særlig forsida, den er kaos...Nå får jo bloggen og det der bladet masse plass, om de oppdaterer bloggen like sjelden som de pleier er det vel ganske bortkasta.
Når de fikk endret størelse på fonter ser det mye bedre ut.. men laptop og firefox er fremdeles ei røys...
Alle tellinger og statistikker er borte!!!! Vi hadde vel håpet det skulle bli bedre?
Nå aner man ikke om folk gidder se på det man legger ut...
Amen, Cirkeline, skriver under på hvert ord. Designen på gamle Epla var veldig pen, ryddig og oversiktlig. "Elementer som slår hverandre ihjel", er veldig presist formulert. Jeg er veldig, veldig skuffa over nye Epla. Jeg trives ikke lenger.
Under "Vis detaljer" ser du antall visninger, Lise.
Hei Lise du kan fortsatt se om folk har tittet på dine ting og lagt de som favoritter, om du klikker på Vis detaljer kommer alt sammen opp i et nytt vindu.
Unnskyld jeg så ikke at Liv-Helen hadde svart deg Lise men nu har du fått 2 svar.
Du sier det godt Cirkeline. Det slår hverandre i hjelo og blir på den måte en masete utgave. Forløpig ser jeg ikke nytteforskjellen. Det har gått motsatt vei, at det er mer knotete å legge inn, redigere etc.
Jeg savner veldig å kunne ha oversikten når det f.eks gjelder statistikk. Håper dere, epladamene tar våre tilbakemeldinger som nettopp tilbakemeldinger, og ikke som kritikk.
Jeg hadde inntrykk av at hovedpoenget med oppdateringen var at den skulle gjøre det lettere for bruker og kunder å navigere på Epla. Er det noe som kommer ettehvert eller er det mest layout som er den store nyhet?
Der var antall visninger pr produkt på plass ca slik de lå før:)
Velig enig jeg også, Cirkeline. Speisellt om forsiden.
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.