av
Maria
for 13 år, 8 måneder siden
Bare så det er sagt, dette innlegget er IKKE uthenging av folk med lese- og skrivevansker. Jeg trodde faktisk ikke orddelingsfeil hadde med dysleksi å gjøre i det hele tatt, og det beklager jeg hvis det har støtt noen. Når folk skriver barne lue og porselens smykke, så tenker jeg ikke at de er dyslektiske, jeg bare irriterer meg over at de ikke kan namngi produktene sine bedre og få en mer professjonell look i butikken sin. I stedet for å skrive mobil etui, hvorfor ikke beskrive varen bedre? Lilla hettegenser str. S/M i stedet for hette genser. Det ser ikke bra ut å skrive hette genser uten noen videre forklaring, og det ser ut som det er skrevet i hastverk.
Jeg tror slike sære orddelingsvalg først og fremst kan være ødeleggende for de som driver butikk i avdeling håndlaget, da de skal fremstå som "designere" for egen kunst- og håndtverk.
NÅR MAN GJØR SEG SÅ LITE FLID MED Å PRESENTERE PRODUKTENE, HVORDAN ER DET DA MED KVALITETEN PÅ DET DE LAGER tenker jeg, og kjenner jeg blir litt småflau. Det er ikke bare orddelingen, men også manglende beskrivelse av produktet under bildet.
Jeg mente ikke innlegget som et angrep på noen, bare som en oppfordring til å se over butikken sin for orddelingsfeil, og om en kan forbedre/utdype varenavn for bedre inntrykk av virksomheten. Vet man at man har dysleksi, så kan det være lurt få hjelp til å se over butikken sin av og til. Det gjorde jeg når jeg drev butikk i håndlaget avdelingen, da jeg ikke skriver perfekt norsk.
Og for de som vil bruke sjangsen til å angripe innlegget mitt her, og lete opp mine skrivefeil for å henge meg ut, så vær så god. Jeg er ikke ute etter å "ta" noen. Har ikke lagt meg i merke hvilke butikker det er snakk om en gang. Vet bare at det er veldig mange orddelingsfeil og mangelfulle varenamn, det er irriterende når det blir så mye, og tenkte jeg kunne redde folk fra å drite seg ut ved å si ifra. Dermed kan de rette opp feilen, og butikken deres kan fremstå mer proff.