av
x
for 12 år, 9 måneder siden
Kjempefin tråd!
Lene TA, jeg har mild dysleksi selv, og er nesten hysterisk opptatt av at alt skal se profft ut, at det ikke skal være skrivefeil, særskriving eller klønete språk, og samtidig har jeg en veldig rask 'enter'-finger....ikke så grei kombinasjon :-D
Over til topic: Jeg blir ofte litt mistenksom overfor produkter som ligger under håndlaget og ikke har noen beskrivelse, hverken av materialet, størrelse eller noe som helst produksjons-informasjon. Da begynner jeg ofte å lure på om denne selgeren virkelig har laget det selv, eller om det er innkjøpt på Etsy eller på en basar på siste ferietur i Tyrkia. Så, jeg synes alle som lager tingene sine selv, bare har alt å vinne på en informativ tekst med god forklaring om produktet og produksjonsprosessen, selvfølgelig innen visse grenser, det skal ikke være nødvendig å skrive hele avhandlinger om hver ting heller. Jeg benytter meg flittig av klippoglim av en hovedtekst, så forandrer jeg detaljene fra smykke til smykke, og farge til farge.
Ellers har jeg akkurat såvidt begynt å driste meg til noen få adjektiver i tittelen, men jeg er veldig forsiktig, det går så lett inflasjon i dem, og jeg synes jo ofte at det aller nyeste smykket mitt er finere enn noe annet jeg har laget, og om jeg skal finne på nye, større adjektiver for hver gang, ender vi jo fort opp på "uovertruffent", "superfantastisk" og "verdenssensasjon". Kan ikke skrive fint eller lekkert eller søtt hver gang heller, da blir det bare en klisje som ikke betyr noe.