For meg som ikke har noe peiling på smykkelaging er det ikke lett å vite hva man skal se etter, men jeg har sett de tingene som nevnes i denne tråden å lurt veldig på hvordan det kan være håndlaget og egne design når flere selger akkurat den samme tingen.
For meg som har butikk her inne, følger med på forumet, leser blogger osv er det ganske greit å finne frem til dere som er seriøse.
Men for andre som bare er innom Epla en tur for å handle må det være utrolig vannskelig å vite.
Kundene går inn på håndlaget å regner med at det nettop det.
Kundene bør jo kunne føle seg trygge på at det de kjøper inne på epla er "ekte" , det virker rett å slett useriøst for hele nettstedet å kan igjenn påvirke oss andre.
Om noen har en uheldig handel her inne vil de kanskje ikke handle hoss noen på Epla.
Jeg skjønner at det ikke er lett å gå gjennom alle produktene her inne..det må jo være så godt som umulig, men det må jo være utrolig viktig at de som handler her inne får det de betaler for.
Å fordi om jeg heller ikke er for å henge ut folk synes jeg faktisk kundene å oss andre her inne som vil selge ordentlige håndlagede ting blir viktigere enn de som prøver å lure andre.
Spesiellt der det står skrevet at dette er håndlaget når det rett å slett er løgn, når man med viten prøver å lure andre må man også tåle at folk reagerer når dette blir oppdaget.
Selvfølgelig er det best å rapportere slikt til Epla, men det virker ikke helt som det skjer noe spesiellt når dette gjøres?
Dette skal jo være en plass for alle, men hadde det kanskje vert på tide å bli litt strengere på butikkene å varene som legges ut? Jeg skjønner at dette er en gigantisk jobb, men det er jo et ansvar man tar på seg når man lager et slikt nettsted.
Synd om Epla skal bli sett på som et useriøst sted der man kan kjøpe plastsmykker å annet som er laget i Kina som ekte vare.
Det er jo så utrolig mange flotte butikker her inne, utrolig kreative damer som jobber utrolig hardt for å lage egne ting. Det er trist å se at andre kan ta en så lettvint løsning.
Blir langt å rotte dette, men i bunn å grunn så håper jeg bare at kundene kan føle seg trygge på Epla. At Epla fortsetter å være et sted for unike håndlagde ting. At det blir mere kontroll på hva som selges å klarere regler for hva det egentlig er lov å kalle håndlaget.
Beklager skrivefeil , har dysleksi;)