av
Therese
for 12 år, 9 måneder siden
Jeg er ikke helt enig i at det er selgers hele og fulle ansvar dersom en sending kommer bort i posten. Selger har selvsagt ansvar for at varen er forsvarlig pakket, nøye merket med både mottakers og avsenders navn og adresse og har riktig porto, men etter man har levert pakken fra seg på posten har man jo ingen verdens kontroll med uregistrerte sendinger. Etter min mening er dette en risiko kjøper også tar, det tenker i alle fall jeg når jeg selv bestiller noe på nett. Jeg forventer at selger følger opp så godt som mulig og sier ifra og sender på nytt dersom en forsvunnet sending skulle komme til rette, men jeg forventer ikke penger igjen/ny vare dersom den ikke var forsikret. Mange selgere (inkludert meg selv) tilbyr å sende med registrering/forsikring mot at kunden betaler for dette, og kunden er da inneforstått med at de tar den risikoen det er å sende uregistrert hvis de ikke ønsker å betale ekstra.
Jeg må si at det er fantastisk service å få erstattet varer som har blitt borte i posten, noe jeg selv dessverre ikke har råd til, men jeg synes ikke der er dårlig service å ikke gjøre det (hverken som kjøper eller som selger).
Det er nå i alle fall min mening:)