Helt riktig! Og ellers går det jo frem tidligere i tråden her, at de superlave prisene enkelte setter på varene sine ikke nødvendigvis bidrar til at de selger mer...
Helt riktig! Og ellers går det jo frem tidligere i tråden her, at de superlave prisene enkelte setter på varene sine ikke nødvendigvis bidrar til at de selger mer...
Og jeg synes man skal ha lov til å prissette originalitet og ideen bak produktet sitt. Dette er også et poeng i debatten om kopiering. De kopierte produktene selges billigere. Så hva med å komme på en egen idé og skru opp prisen, i stedet for å prøve å kuppe andres merkevareprodukt? Vil legge til at man må prøve å skille mellom det å følge en trend og det å kopiere. Ulike varianter av cupcakes og ugler er gode eksempler på trend, mens kanskje kartonglommebøkene til Ingrid og Tastys tallerkenretter er mer merkevareprodukt? Ikke så lett dette. Men nå beveger jeg meg over på et annet tema. Og kjenner at jeg har grublet nok på dette for i dag:-)
Hehe, ja nå skjønte jeg hva du mener. Alle ting slik som moms, skatt og utstyr, verksted osv sammenlagt fører til en høyere pris (jeg måtte feks betale 13 000kr til regnskapsfører ifjor!), men hvis man ser bort i fra faktiske utgifter og tilogmed lønn, så tror jeg i tillegg de med bedrift vet å verdsette egen tid, fantasi og kvalifikasjon på et annet nivå enn hobbybutikkene her. Det er synd med dem som ikke innser hvor billige de er, og som fort går med tap i tillegg til å trekke ned standarden her på epla. Men hva kan vi gjøre med det tro? :o) Mine kartonglommebøker selges for 150kr, og jeg har snart laget 3000 av dem egenhendig for hånd. Noen vil heller kjøpe noen andres "kopi" til 69 eller tilogmed 20kr, men ikke mye jeg kan si til det annet enn å fortsette med min gode kvalitet og kundeservice :-)
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.