Hååå, Laila, så søt du er :-D Skriver under på hele innlegget ditt over her!
Vi som har foretak burde legge vekk janteloven og tenke litt slik som menn ville gjort (noen andre her som sa det tidligere), og være f*** så stolte over at vi holder en bedrift gående, for det er jammen meg ikke lett!
Den evige hobbydiskusjonen får bare surre og gå, hvis man kun vil ha dekt utgiftene sine får det være den enkeltes valg. Å komme med kommentarer som at "vi som driver med håndarbeid KAN ikke ta timepris" er det styggeste jeg hører! De som sier slikt KAN nok ikke det, fordi de ikke vet å verdsette seg selv til en krone i timen engang?
Jeg er forelsket i alle kunder som støtter de riktige butikkene, og som betaler for håndarbeidet på samme måte som de ville betalt rørleggeren, elektrikeren og blomsterdekoratøren som også har moms, skatt, lønn, forsikringer og firmautgifter å forsvare. Og her som der verdsetter vi kvalitet, seriøsitet og kundeservice! Billige kopier popper alltid opp, men de popper gjerne bort igjen også. Jeg er alltid mye mer glad i et dyrt produkt jeg har betalt nok for, enn for en billig dings selgeren har laget med tap. Sånn er jeg, men jeg skjønner at andre tenker annerledes, og sånn vil det alltid være :-)