Har det kommet noe info?
Har det kommet noe info?
Ja, jeg sendte mail og spurte om de kunne legge link til butikkoversikten på Eplas framside slik at kundene lettere kan finne butikken de leter etter. Nå som søkefunksjonen ikke fungerer som den skal, er det mange som har problemer med å finne butikkene våre.
Dette er svaret jeg fikk:
"Butikkoversikten ligger fremdeles på samme adresse, http://epla.no/shops/ Det ligger link til den på Eplabloggen og i FAQen, men vi skal vudrere å legge inn link til den igjen fra hovedsiden. Vår erfaring er at kunder ikke brukte denne listen for å finne butikker. De finner butikker via direktelinker på Facebook, blogger, etc, fra forsidelisten, nyhetsbrev, profilerte butikker, siste innlagte - og om de vet hva de leter etter, søkefunksjonen på forsiden."
Takk for info! - men fremdeles er det jo dette med søkefunksjonen på Epla som IKKE fungerer, ikke sikkert at alle vet at de må bruke Enter, for å søke på forsiden av Epla!
Hos meg nå så er det en søkeknapp ved forstørrelsesglasset, men det vises bare bitte litt av kanten på den. Den virker i vert fall da ...
Ja, det stemmer, testa det nå, trykker man på den , så fungerer det:-)) Men det kan være vrient å forstå at den bitte lille streken der, egentlig er søkeknappen, og hva er egentlig funksjonen til "forstørrelsesglasset" som ikke fungerer?
Valg av nettleser kan ha noe å si, - fikk info. om dette nå, så det kan hjelpe å bytte nettleser, slik at forstørrelsglasset/søkeknappen fungerer!
Jeg synes det er helt merkelig at Epla ser så forskjellig ut i forskjellige nettlesere. Det hadde vel vært en fordel om alle hadde fått fram den samme siden uansett hvilken nettleser, skjerm eller PC en bruker? Den lille streken ved siden av søkefeltet som dere nevner, ser jeg bare i Internet Explorer, ikke i Opera eller Chrome. Elementer ligger også forskjellig plassert. I noen nettlesere ligger f.eks handlekurven helt til høyre, mens i andre ligger handlekurven under Eplalogoen til venstre.
Bruker Google Chrome og søkeknappen fungerer helt utmerket der, kan trykke på et stort område og ikke bare en liten strek. Slik er det forsåvidt i Internet Explorer også, og det er bra! Prøv å trykk på compatibility ikonet ved adresselinja dersom dere bruker explorer og har trøbbel, det krøller det til hos meg, så kanskje det fikser det hos dere?
Jeg testa ut Google Chrome nå, og her fungerer søkeknappen 100%, ingen problemer:-) Hurra!!
Det med å trykke på kompatibilitetsknappen er egentlig et veldig godt råd, Maria. Det har jeg alltid gjort før og da falt ting på plass igjen. Men etter at Epla fikk nytt design fungerer ikke dette lenger dessverre. Hvis jeg trykker på kopatibilitetsknappen nå legger alle produktbilder seg med to i bredden, hvite felt kommer fram og deler av Eplalogoen forsvinner.
Hvis det er slik at det nye designet ikke fungerer med alle typer nettlesere, så synes jeg Epla adm burde opplyst om dette på forsiden.
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.