Jeg trodde lenge, naiv som jeg er, at det var noen som var svært effektive i produksjonen, men skjønte etterhvert at det var relanseringer det var snakk om :-)
Om noen syns de har sett identiske varer fra meg flere ganger skyldes det at jeg av og til lager samme produkt om igjen, men bruker samme bilde når jeg legger ut nytt etter et salg (det står for øvrig i butikken at varene ikke nødvendigvis er identisk med bildet, slik at det skal komme frem at det ikke alltid er akkurat det samme smykket, jeg vil jo ikke "lure" noen heller). Gjør det på denne måten fordi jeg syns det er vanskelig å få tatt fine bilder av smykker selv, og har andre mer proffe, til å gjøre jobben. Det vil bli mye styr om han skal måtte ta helt nye bilder av hvert enkelt produkt, dersom det likevel er snakk om nesten helt like smykker.
Hvis noe som dukker opp om igjen ikke ligger under solgte varer, kan det skyldes at jeg har fjernet det midlertidig fra butikken av andre grunner, de skal på utstilling, utlån el.l., og jeg kan ikke ha noe liggende ute som jeg ikke er skråsikker på kan sendes til kunde i løpet av 1-2 dager. Det kan jo tenkes at andre også må ta ut varer en gang iblant, og så legger dem ut igjen.
Dette er forklaringer på hvorfor samme bilde av og til dukker opp fra meg, det er jo ikke relanseringer i den forstand, og jeg tviler vel egentlig på at min butikk anses som en "versting" i denne sammenhengen :-)
Jeg syns det er synd at så mange reelt nyutlagte varer drukner i mengder av relanserte. Blir kjedelig å bla seg gjennom det som skal være de sist utlagte, når det er så mye av det samme man har sett tidligere.