Takk for svar:) Når jeg har prøvd å testet det ut får jeg opp en pris i dollar men ingen informasjon om hva jeg betaler for og hvor lenge jeg betaler. Dersom jeg kan bestemme pris og varighet selv høres det greit ut:)
Takk for svar:) Når jeg har prøvd å testet det ut får jeg opp en pris i dollar men ingen informasjon om hva jeg betaler for og hvor lenge jeg betaler. Dersom jeg kan bestemme pris og varighet selv høres det greit ut:)
Ingrid, du skriver at å trekke en tilfeldig vinner blant "Liker" er forbudt, men dette skriver Oivind Solstad på "Promotion Guidelines på norsk":
"Nei, du har ikke lov å belønne fans for hvert runde tall, du må gjøre det "random" slik at det ikke er mønster i det. Og ja, du har lov å fortelle det etterpå, men du har ikke lov å kontakte tilhengerne som vinner via Facebook. Du må kontakte dem på annet vis."
Mao er det visst helt greit, sålenge det ikke er et system i det.... :o)
Ah, det kan hende. Men hvordan får man opp alle sine "likere", og hvordan få kontakt med vinner uten å gå via Face... I Norge har vi jo telefonkatalogen liggende åpent med de fleste listet, men ;-) Jeg ville trekke en vinner før jeg visste om reglene, og fikk bare opp navnene på de siste 600 påmeldte følgerne.
Jeg har skjerpet meg grundig. Takk for påminnelsen! :o)
Veldig kjekt å få en oversikt over alle disse reglene. :)
Puh! Nå er jeg helt forvirret igjen .. Kan noen av dere fortelle meg om det er lov til å legge ut et produktbilde med pris, og sette inn link til nettbutikken i teksten?
Trodde jeg hadde skjønt det, men nå vet jeg sannelig ikke :)
Ikke vet jeg. Det jeg har stusset på er bilder (malerier) som stadig ligger ute med teksten solgt under. Det er de samme som går igjen her. Hvorfor blir de ikke borte når de er solgt?
Det er sånn jeg skjønner ikke lov til det, det er sånne Vollvikbetalingsløsninger.... man skal legge ut varen, fortelle alt om den... så linke til et sted der varen selges utenfor Facebook, eller oppgi en mail. Det er ikke lov å selge den på private beskjeder i Sida heller :-(
Jeg leste et sted at om man betaler 70 000 pr måned så får man lov til det meste....
(og det er vel grunnen til at de eksperimenterer med private sidemeldinger til 7 kr stykket i deler av verden..)
Torild - det skal være lov å lenke til produkter og vise bilde og pris.
Når man har et visst antall følgere får man muligheten til å promotere innlegg, altså betale for at det vises for flere. Da er det fler som ser det i nyhetsoppdateringen av de som følger siden, og blant de som har venner som følger siden.
Jeg synes i grunnen det er greit at man betaler litt for å bruke facebook kommersielt, det er med på å gjøre det gratis for alle som er der som privatpersoner.
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.