Det er ikke så enkelt å tenke seg at noe ikke er lov helt av seg selv heller. Føles ut som det er kommet masse nye regler de siste årene..
Det er ikke så enkelt å tenke seg at noe ikke er lov helt av seg selv heller. Føles ut som det er kommet masse nye regler de siste årene..
Ting å huske på FB:
Man skal altså være forsiktig med å dele ut premier som takk for deling, liking, tagging osv.
Det som er lurt, er å legge ut bilder og skrive korte bildetekster hvor du oppfordrer folk til å klikke Like på en mer jovial måte. Ikke bare skriv LIK DETTE! men heller pakk det inn: "Trykk Liker hvis du også gleder deg til helga! :-)"
Tror forøvrig folk begynner å bli litt mettet på den evige Likes-samlingen (iallefall jeg :o)) Og Facebook finner fler og fler måter å ta seg betalt på. For å ta et eksempel, jeg har 2000 Likes på siden min, men et vanlig innlegg blir bare synlig for ca 15% (150-500 personer). Så må jeg betale 29 kr for å få Posten til å vises for 900. Men hvor hver Like/deling/kommentar økes tallene betraktelig. Dermed viktig å støtte opp hverandre med å Like der man liker :o)
Årh... Kan ikke den derre Facebook bare skrive det som det er: "All reklame er forbudt, så lenge du ikke betaler oss for det"? Ærlighet varer lengst!
Det er jo egentlig veldig enkelt: Det er ikke lov å oppfordre til eller premiere noe som regnes som "normal atferd" på Facebook; som å like, dele, laste opp bilder eller kommentere.
Bra oppsummering ;-) men litt trist at selv om man "eier" sin facebookside, får man ikke lov til å markedsføre sine produkter slik man ønsker.
Jeg spurte og grov noe veldig på den sida du delte - og det er blitt utrolig snevert. Det er jo nødvendig å kjøre alt fra eksterne aplikasjoner og blogger. Algoritmen deres sørger også for at linkemeldinger og linka bilder får ekstremt dårlig visningstall, når de linkes UT av Facebook.
Forleden leste jeg et sted at Facebook og planlegger å ta en dollar pr melding sider sender til folk fra sidas meldingsboks. De eksperimenterer med det i områder.
Leste óg at Facebook planla å la folk ringe? Hehe, de tar over hele internetten snart.
Ingen bør være overrasket over at de vil tjene penger på oss dog :-) Er jo en super tjeneste.
Ja det er mye å sette seg inn i her ser jeg. Er det noen av dere som vet hva det koster å ha en liten annonse for å få flere likere på facebook. Jeg har prøvd å lese meg frem til deg, men uten hell.
Jeg mener du setter deg et eget budsjett etter hvor mange du vil skal se annonsen, så du bestemmer selv hvor mye du vil bruke.
Det er veldig enkelt å annonsere på facebook. Når du setter opp annonsen, setter du også opp hvor mye du er villig til å betale pr klikk eller pr 1000 visninger, hvor mye du vil bruke pr dag, og hvor lenge du vil annonsere. Du bestemmer altså selv hvor mye penger du vil bruke.
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.