Jeg smiler av de som sier de skal lage selv. Jeg selger til og med startpakker med utstyr... De færreste gjør alvor av sine "trusler"! Det gjelder å være sikker på sin egen idé og kvaliteten på sine ting. En viss konkurranse er bare sunt.
Samtidig har jeg også kjent på irritasjonen når folk går forbi, kaster et overlegent, raskt blikk på mine ting og sier høyt: "Ja, det der kan alle få til." Da foretrekker jeg de som er genuint interessert og spør om teknikken og materialer, ol.
Direkte kopiering har jeg ikke opplevd, men det jeg driver med har folk holdt på med i 1000 år, så det er jo ikke en nyhet akuratt ;) Hvis noen hadde stjålet tekst ordrett, tatt bilder på samme måte og laget akuratt samme detaljer tror jeg at jeg hadde reagert og sendt en mail om at det var ufint. Men noe lenger kommer man neppe med det.
Jeg har en vennine som kjøper mange armbånd av meg til gaver og seg selv. En dag spurte jeg om jeg heller skulle lære henne å flette. Hun svarte at nei, hun visste hvor mye jobb det var med håndarbeid og synes mine priser var så ok at hun heller fortsatte å handle!