Så flott at varen dukket opp lykke Bank i bordet, men jeg har ikke opplevd dette enda. Håper jeg går klar! :)
Så flott at varen dukket opp lykke Bank i bordet, men jeg har ikke opplevd dette enda. Håper jeg går klar! :)
Når jeg begynte med brevvenner o.l. så lærte jeg at avsenderadressen skal krysses over. Kanskje det hjelper? Eller så skrev jeg det bak øverst på kovolutten som en lang linje.
Jeg skriver/klistrer alltid avsender på baksiden.
jeg setter også alltid kryss over avsender. Det lærte jeg for "100 år siden" at man skal. Har aldri opplevd tull med at pakke kommer i retur (bortsett fra oppkravspakker,(derfor sender jeg aldri noe i oppkrav lenger)). Avsender kan godt stå på framsida av pakka, så lenge det er tydelig kryss over. Det er min erfaring.
Jeg krysser også over avsenderadressen(men passer på at den fremdeles er lesbar!), og har ikke hatt noe problemer med akkurat det.
Derimot har jeg opplevd å sende pakker med tydelig adresse som har kommet i retur og vært avkrysset for at mottageren enten ikke bor på den adressen, eller at adressen ikke finnes. Begge ganger har det vært en reell og korrekt adresse, og pakkene kom heldigvis frem på andre forsøk. Men ja, posten gjør feil en gang iblant slik som alle oss andre, og det hender også den er forsinket.
Hei har et spørsmål som jeg har skrevet før så er det flere pakker fra epla som har kommet bort. Disse har ikke kommet til rette noen gang. Aner ikke hva som har sjed. Jeg har fått pengene tilbake ført eller det som har vært håndlaget her har selger vært så snill og lage ny vare til meg. Nå har en pakke på finn fb. Forsvunnet. Selgeren fant samme varen som hun kunne sende til meg. Jeg trodde det var for å erstatte den varen som ikke var kommet frem. Hun har fullt ut sjema for etterlysning. Ikke spor bar pakke. Skulle prøve enda mer i morgen. Nå har hun sendt pakken til meg og skrevet melding på fb hva varen koster og porto. Det jeg lurer på er er det rett at jeg skal betale en gang til når den føste pakken forsvant? Fikk en til fra henne som ble sendt noen dager senere den kom frem. Har kjøpt samme tingene på epla. Isamme tidsrom. Der kom pakkene frem. Jeg føler det er feil at jeg skal betale en gang til. Jeg vil ikke lage noe styr ut av det. Har ikke noe med at jeg ikke har penger å betale. Men prinsippet det er det jeg tenker på. Hva mener dere? Hadde vært og greit å vite om jeg skal bare betale eller om jeg har noe jeg skulle ha sagt. Jeg skrev at jeg var ikke enig i at jeg skulle betale. Har ikke hørt fra henne enda . Ha en flott dag i solen.
Du skal IKKE betale en gang til. Pakken er senders ansvar og om den blir borte er det selger som må etterlyse og evt få ertstatning hvis den er sendt som registrert pakke. Hvis selger har sendt som vanlig brev og ikke får erstatning er det allikevel sender som taper dette.
Tusen takk det var godt å høre. Hun har skrevet ut skjema om etterlysning. Hun mente at jeg og måtte gjøre det. Men jeg har snakket med posten. jeg kjenner de som jobber der personlig. Hun som er sjef der. Hun sa at jeg skulle ikke gjøre noe for jeg hadde ikke anelse om hvordan den ser ut og hva som står på den. Det var ikke mitt ansvar. Har forklart det gang på gang men hun mener fortsatt at jeg skal klage til posten. Det hjelper ikke når posten sier at jeg ikks skal gjøre noe.Den jeg har fått var en eske med brunt papir rundt. Eegner med at hun har sendt denne pakke og på samme måte. Jeg er redd hun ikke er enig at jeg skal betale. Det er ikke den store summen. Eett skal være rett uansett.
Hei
Jeg har sendt mange brevpakker, men ingen er blitt borte, bare klemt veeeeldig godt og ødelagt varer. Fikk da vite av posten at så lenge det ikke er sporbar pakke av ett eller annet slag, får du ikke erstatning. Fordi den må være registrert...
Nei, betale skal du absolutt ikke! Sier meg enig med Kim og Shopin1000 her altså:) Håper det ordner seg:)
Beklager, denne tråden er lukket. Ingen flere innlegg er tillatt.