Line - da går det jo an å sende i to pakker, og sende kunden en epost om det. Det var sånn tidligere også at vekten kunne gjøre det billigere å sende to mindre pakker enn én stor.
Line - da går det jo an å sende i to pakker, og sende kunden en epost om det. Det var sånn tidligere også at vekten kunne gjøre det billigere å sende to mindre pakker enn én stor.
Ja, jeg hadde sendt to pakker hvis jeg ikke hadde fått det til for 72 kr selvfølgelig! :) Men det var et eksempel på hvilke resultater de nye satsene kan føre til hvis man ikke måler, veier og tenker på ulike kombinasjoner av sine produkter.... :)
Jeg synes også at det er utfordrende med de nye portosatsene. Små ting som f.eks nåleputer eller myntpunger fikk før en porto på 14-17 kroner hos meg. Nå blir portoen 30-32 kr ettersom jeg kommer over 2cm-grensa. Da synes jeg portoen blir for høy i forhold til det tingen koster. På slike småting har jeg derfor valgt en fraktkostnad på ca 20 kr, selv om jeg taper litt på det.
Når det gjelder "Privat oppgjør" så har jeg vært borti noen ganger at kunder har vært vanskelige å få tak i eller at de ikke har svart på mail. Det aller beste hadde vært å bare ha Paypal som betalingsform, men ettersom mange velger Privat oppgjør hos meg tør jeg ikke ta bort det som betalingsalternativ.
Jeg tror at mange kunder ikke vet hva Paypal er. Kanskje de tror de må ha egen Paypal-konto for å betale på denne måten. Jeg synes det hadde vært bedre om det hadde stått "Betale med kredittkort" eller noe i den duren.
Enig med du Ranveig. Betale med kreditkort høres antagelig ikke så skummelt ut som paypal for de som ikke vet hva det er.
Men er det ikke slik at selgeren må ha oppgradert til Premium account for at kundene kan betale med kredittkort uten å ha Paypal konto? Mener at det var derfor jeg oppgraderte.
Da er det ikke til alle selgere man kan betale uten å ha Paypal konto.
Ja, det stemmer nok, Gunn. Jeg fant dette på supportsidene:
Som selger blir du oppfordret til å lage en Premium eller Business-konto, ikke en Personlig konto. Personlige kontoer har begrensninger på hvor mye du kan motta per måned, og personlige kontoer kan ikke motta betaling fra kunder som ønsker å bruke sitt kredittkort uten å ha PayPal-konto.
Ingen grunn til å sitte med personlig konto når man har en nettbutikk. Koster ingenting å oppgradere. Folk som handler litt på nettet vet nok hva PayPal. Selv blir jeg kjempeglad når jeg ser jeg kan betale med det ettersom jeg hater å lete frem visakortet eller iallefall å logge inn i nettbanken! (grøss og gru ;-)) Hadde vært fint om vi med PayPal premier-konto kunne fått teksten PayPal/VISA feks!
Ja, Ingrid, det hadde vært supert om det hadde stått PaPal/Visa! Jeg tror også at de fleste som har butikk her har en premier-konto hvis de har Paypal som betalingsalternativ. Jeg betaler også alltid med Paypal når jeg kan det. Så enkelt og greit!
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.