Jeg skjønner ikke dette helt. Hvordan taper Epla på at vi har privat oppgjør som betalingsform? Gebyrene og provisjonen til Epla blir vel den samme uansett, eller?
Jeg skjønner ikke dette helt. Hvordan taper Epla på at vi har privat oppgjør som betalingsform? Gebyrene og provisjonen til Epla blir vel den samme uansett, eller?
Det er vel bare Paypal som ikke tjener penger ved privat oppgjør, Epla får jo sine gebyrer uansett (som Rannveig sier).
Så lenge salget blir kansellert tror jeg epla vil være behjelpelig med både å slette ordren og legge ut varen igjen. Den blir kanskje da bare aktivert på nytt, og ikke relansert fremst i køen?
Hvis dette skjer rundt månedsskiftet er det dessverre mulig at gebyrene er med på fakturaen allerede, og da må man enten bare betale dem, eller betale et slettegebyr på 50 kr (men varen må være verdt over 1000 kr for at dette skal lønne seg).
Med angrerettloven på 14 dager har dette dessverre lett for å skje med alt som kjøpes etter den 14. hver måned. Noen ganger tar jo postgangen litt tid og, slik at varene i realiteten bruker 3 uker hit og dit. En kjole jeg nettopp solgte passet ikke kunde og kostet meg dermed 130kr i posto og gebyrer helt uten at jeg har tjent et fnatt på den foreløbig.
Men skal man drive nettbutikk bør man legge inn slikt i beregninga.
Glem at jeg sa det. Jeg hadde hodet under armen og tenkte at man ikke tok salget gjennom Epla i et hele tatt.
Jeg har valgt å kun ha PayPal, da etter å ha tapt penger på postoppkrav (kunde henter ikke pakken på posten) og privat oppgjør ble alltid ekstra jobbing, sjekke banken hver dag for å se om pengene var kommet inn, mailer til kunder som ikke betalt osv. Det skapte bare frustrasjon for meg, så det ekstra gebyret PayPal tar betaler jeg gladelig. Får jeg en kunde som virkelig er interessert vil hun sikkert lese i teksten i butikken at jeg kan åpne for andre alternativer hvis ønskelig :) Lykke til med butikken
Jeg sender aldri pakker før jeg har penger på konto eller PayPal uansett, og det informerer jeg alltid om i en mail til kjøper så fort jeg får ordrebekreftelsen på mail. Da passer jeg også på å nevne 14 dagers angrerett og angrerettsloven. Men isj, det er liksom så demonstrativt uhøflig å trykke "kjøp" og motta mail både fra Epla og selger, men så bare ignorere det fullstendig. Går jo an å si fra at man angrer i hvertfall. Skjønner ikke hva sånne folk tenker med..
Nokon kunder veit ikkje kva privat oppgjør er for noko..eg hadde en kunde som bestilte ved privat opp gjør og eg sende melding med konto nr ,,tida gjekk enda en ny melding,tida gjekk så siste meldinga skreiv eg at varen er nå lakt i butikken att og handelen er avsluttet...2 mnd gjekk ..så fekk eg melding fra kjøperen...eg venter enda på varen!!!!???? og eg forstår ikkje dette med betalinga osv...Så velger du privat oppgjør så må du forventa deg ekstra arbeid og tolmodighet i lange grad...eg velger privat oppgjer forsatt og har hatt mange hyggelege kunder og har også paypal.like mykje salg på begge sider..men aldri send varer før eg har fått betalinga.. En ting eg ønsker at de kunne forandre dette til FORSKUDDSBETALING
Hahaha, noen folk er bare helt herlige! Sitter hjemme og surner i 2 mnd uten å lese mailen sin da eller? Enkelte skulle aldri spankulert utpå den store verdensveven.
Stemmer i vei med Heidi...FORSKUDDSBETALING var et toppers forslag.
Genial ide - FORSKUDDSBETALING- tommelen opp for den!
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.