Jeg har i alle fall bestemt meg - sletter alt på epla og selger på andre måter
Jeg har i alle fall bestemt meg - sletter alt på epla og selger på andre måter
Jeg fortsetter på Epla foreløpig, da jeg syntes det passer meg best. For dere som selger få, små, billige ting har jeg hørt om et nytt sted... pipler.com. Ingen skjulte gebyr, kun 1% av salget. Tror Epla har godt av konkurranse jeg.
Jeg er også helt i mot at det skal koste å legge ut varer på epla. Synes ordningen med å betale for de varene man selger var mye bedre. Tipset om å øke prisene på produktene, for deretter å senke prisen på porto vitner mer om griskhet fra de som administrerer epla. Vet at de også skal tjene penger, men denne syntes jeg var litt drøy!
Vi var en av de som sterkt ønsket innføring av et relanseringsgebyr. Selvfølgelig ønsker vi så lave og få gebyrer som mulig, men med den relanseringsukulturen som har blitt utvist av noen Eplaselgere har vel en endring selv tvunget seg fram. Et relanseringsgebyr hørtes derfor ut som en klok løsning. Vi var også positive til å forhåndsbetale et gebyr, men ble litt skuffet over at dette kom i tillegg til salgsgebyret.
Vi var utilgjengelig for Epla de dagene reklame ble lansert for en liten tid tilbake, men ville nok sluttet oss til protestene her på forumet om vi hadde hatt anledning til det. Vi gikk heldigvis glipp av å se reklame under produktene i butikken vår, og vi er ikke så lysten til å se det heller. Vi selger langtfra nok til at det skal lønne seg å oppgradere butikken vår, men gjør det likevel for å slippe reklame, som vi anser som visuell forurensning. Når det skal være sagt er jeg personlig blitt "blind" og stenger ute reklamen på førstesiden her. Håper og tror at andre brukere som er inne på Epla for å finne unike håndlagde eller brukte ting gjør det samme og ikke ender opp med å kjøpe f.eks selolje i stedet :=) At noen har reklame i butikken min vil ikke hindre meg å handle i deres butikk, men vi ønsker det bare ikke i vår butikk. Håper ikke inndelingen vil føre til et "klasseskille" her på Epla bare.
Epla har opp til nå vært et eksepsjonelt billig utsalgssted. Det er få plasser man ikke trenger risikere evt tap når man vil selge ( flere eksempler er nevnt andre i tråder; plass på messe etc) eller at man må betale mange prosenter til utsalgsstedet, så selv med de gebyrene Epla tar i dag er det relativt beskjedent. Alle bedrifter gjør endringer underveis, og vi ser jo at Epla faktisk utvikler seg og at admininistrasjonen er lydhør for ønsker fra brukerne. Vi fikk noe av det vi øsnket oss, også kom det noe vi ikke ønsket oss - sånn er jo livet. Vi er likevel positive og håper og tror at vi får valuta for de ekstra pengene dette koster. Valuta i form av det Torunn, Siw og Ida får til med ekstra midler i tillegg til at det blir mer spennende for kunder med stadig nye varer når man logger seg inn. Det kjennes også godt å vite at man ikke skvises langt bakover og forsvinner i mengden når man legger ut et nye produkter. Syns forøvrig at der greit med så mange relanseringer butikker selv måtte ønske, for dette vil jo nå uansett begrense seg selv. Kanskje vil vi også se litt forandring i prisnivå her også, når mange vil måtte øke prisene sine litt. Det er ikke ment som "diss" til de med lave priser, men så bra om noen som ikke ville det før nå tør ta seg betalt det tingene deres fortjener.
Håper vi får se litt spennende statistikk framover, for endringene må vel gi utslag i en eller annen retning . Beklager langt innlegg, men har vært så fraværende på forum i det siste.
Silje :-)
Kom over en side som heter pipler.com - det fungerer på samme måte som epla - butikker for håndlagde ting, det er gratis å opprette butikk, koster ikke noe å legge ut for salg og de tar kun 1% prosent provisjon av det du selger. Kan kanskje være noe for dere som føler dere ikke har råd til å ha butikk på epla lenger.
Jeg er mektig fornøyd av Epla med sine påfunn og favoritter... så nå skal jeg snart stå på "Egne ben"!
Det handler ikke bare om å ha råd.... råd har jeg, MEN!
Er en av de mange som er skuffet jeg oxo :( I dag la jeg ut nye varer..og da stod det at jeg da skulle bli trukket 2,5 for hver. Da reagerte jeg nemlig litt for i mailen jeg fikk av epla så stod det nemlig at man skulle da få de 10 første man la ut gratis.Men tydeligvis så var ikke dette sant dessverre.
Susann Natalie: Jeg tror det er slik at når du åpner nutikk så får du legge ut de ti første produktene gratis. Det gjelder nok ikke for oss som allerede har butikk her.
NUTIKK, hva er det for no tro? Hjelpesogbevares...
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.