Hanne Sæle. Jeg tror faktisk men betaler 5% provisjon av produktet og av porto. Det er iallfall sånn det har sett ut når jeg har regnet ut når jeg har mottatt faktura.
Jeg syntes det er bra at denne tråden har oppstått. Jeg syntes Epla styrer som de vil, uten at noen retter kritiske spørsmål, eller setter spørsmål til hvordan Epla drives.
Jeg har flere ganger irritert meg over hvordan Epla har handlet i forhold til Eplas selgere.
Flere ganger har jeg opplevd at kunder har returnert eller ikke betalt for varer. Når jeg har kontaktet Epla har jeg fått tilbakemelding om at de ikke kan fjerne ordren fra faktura etter en viss tid. Jeg har også opplevd å kontakte dem før faktura var sendt ut uten at de har tatt bort salgsgebyret. jeg kan forstå at det er vanskelig å returnere penger for salg, men at det skal være vanskelig å trekke fra summen på neste måneds faktura, det forstår jeg ikke. Til og med ikke Ebay kommer unna med å gjøre dette!
En annen ting er uavhentede pakker sendt som postoppkrav. (Noe man som selger kan tape masse penger på..) jeg mener det er på sin rett at ved uavhentet postoppkravspakke, må kunden betale for porto+ oppkrav, eller i det minste få en advarsel fra Epla. Her er et utkast fra email korrespondansen mellom Siw Boime for Epla og meg:
Kikki:
Når en kunde ikke er villig til å gjøre opp for seg eller ikke svarer på mail, blir kunden da utestengt fra epla? Har dere noe system for dette?
Siw:
Når man som selger tilbyr postoppkrav som betalingsalternativ er det alltid en mulighet for at kunden velger å ikke hente varen på postkontoret.
Vi stenger ikke ute kunder fra Epla basert på at de ikke har hentet en pakke på posten, de har i alle tilfeller angrerett og kan returnere pakken om de ikke ønsker den.
Hva kan jeg si.... Jeg er skuffet over Siw Boine, Epla og Epla administrasjonen. Jeg er usikker på hvordan kritikk tas i mot av Epla, men jeg håper dere er villig til å lytte til selgerne, slik dere gjorde da dere la til gebyr for å legge ut annonser (?)