Da må jeg si at jeg er skyldig i den påstanden Laila.Ingen av mine kunder till nå har satt noen spørsmålstegn med denne måten å betale på.Må bare si at det ikke er alle som har dette som et levebrød,men som hobby.Ha en fortsatt fin kveld.
Da må jeg si at jeg er skyldig i den påstanden Laila.Ingen av mine kunder till nå har satt noen spørsmålstegn med denne måten å betale på.Må bare si at det ikke er alle som har dette som et levebrød,men som hobby.Ha en fortsatt fin kveld.
Jeg har også dette som en hobby men har allikevel paypal. Man kan tjene litt på hobbyen sin og foreløpig er jeg ikke kommet opp i så store summer at det er noe problem.
Skjønner :). Jeg har kun tolket privat oppgjør som å sende faktura, jeg har ikke tenkt over at det kan ordnes kun med mail med kontonr.
Skal si jeg surrer i vei :). Nå ser jeg jo at 'privat oppgjør' og 'faktura' er to forskjellige valg. Da krysser jeg heller av faktura, istedenfor privat oppgj. som jeg har hatt.
Privat oppgjør kan være like ryddig økonomisk som faktura mener jeg, men kan se for meg at faktura er mer riktig og praktisk regnskapsmessig når du har et registrert foretak. Jeg har egen konto for Epla-drifta og alt som har med betalinger og innbetalinger går uansett innen denne kontoen sånn at det skal være ryddig økonomisk selv om jeg bare driver dette som hobby.
Selvfølgelig mener jeg ikke at noen er økonomisk uryddige her, det har jeg (heldigvis) ikke noe grunnlag for å si :) Poenget var å få frem mitt førsteinntrykk da jeg besøkte epla første gangen og ble veldig overrasket, men nå vet jeg jo (som sagt tidligere) at det ikke er noe muffens ved privat oppgjør :)
Jeg tror det har litt å gjøre med hvilke signaler de forskjellige betalingsalternativene gir, PayPal er noe de fleste vet hva er, det samme med postoppkrav. Men privat oppgjør åpner opp for flere muligheter, kanskje det burde være mer spesifisert?
Ja, Bente, det var jo akkurat det som forvirret meg i starten... "Høyprofilerte butikker" med faktura og paypal vs. hobbybutikker med privat oppgjør - når jeg først ankom epla var det i grunnen ikke så lett å orientere seg blant alt dette, og vite at dette var forskjeller som var riktige. Noen ganger står det også veldig lite i butikkbeskrivelsene hos enkelte. Jeg føler meg mest bekvem i en butikk der jeg får vite litt om grunnlaget og innehaveren, i stedet for "jeg strikker og hekler, det jeg lager kan du kjøpe her" Men vi er jo alle forskjellige, sikkert mange der ute som ikke tenker slike tanker en gang! Jeg forholder meg til mine tanker og ideer når jeg formulerer meg i min butikk, og det samme gjør nok andre i sine butikker. Men for min del kan altså en informativ/nysgjerrighetsvekkende/lokkende tekst i butikken være nok til å dra meg inn...
Jeg husker tilbake fra i sommer/høst da jeg var frustrert og luftet temaet privat oppgjør på forumet. Da var mange enige om at det kunne være greiere å kalle det for forskuddsbetaling i stedet for privat oppgjør fordi det bedre forklarer hva det egentlig er.
Men privat oppgjør kan være mer enn forskuddsbetaling til bankkonto. Det kan f.eks. brukes hvis kjøper er noen som bor i nærheten, som vil komme og hente varen hjemme hos deg.
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.