Jeg har ikke valgfritt privat oppgjør, men åpner for det ved at kunden i så fall må kontakte meg først for å avtale dette. Det er ikke mange som velger det men de få gangene jeg har hatt det har det vært med "gamle kunder" og det har fungert bra.
Jeg har ikke valgfritt privat oppgjør, men åpner for det ved at kunden i så fall må kontakte meg først for å avtale dette. Det er ikke mange som velger det men de få gangene jeg har hatt det har det vært med "gamle kunder" og det har fungert bra.
Jeg synes det høres fornuftig ut å ikke ha privat betalingsalternativ, men å ha en mulighet for å åpne for det hvis kunden kontakter meg som selger først og gjør en avtale. Min butikk her på Epla er ganske ny, så jeg har ingen gamle kunder som jeg kjenner, så det var derfor jeg valgte PayPal som jeg nevnte i mitt første innlegg. Og betalingsalternativet postoppkrav, tror jeg det ikke er så mange kunder som bruker, fordi postoppkrav er ganske dyrt!
Med postoppkrav sitter du dessuten med skjegget i postkassa om ikke kunden henter pakken.
det skal stå ..privat oppgjør som betalingsalternativ.
Da epla var nytt for meg skydde jeg butikker med kun privat oppgjør som pesten! I dette store samveldet av butikker fikk jeg inntrykk av at de butikkene som hadde kun det alternativet var slike som ville "snike noe unna offentligheten"... Nå vet jeg jo at det ikke nødvendigvis er tilfellet, men jeg holder på tanken, for så lenge det var mitt førsteinntrykk er det muligens flere som tenker det samme..?
Paypal er flotte greier, trygt, raskt og enkelt, selv om det koster å bruke. Omtrent halvparten av mine salg gjennom epla (og nesten alle utenfor) skjer med betaling via faktura medsendt i pakken. Via eplasalg har jeg en forestående purring å sende ut, ellers går det knirkefritt. Vet ikke om det utgjør noen forskjell om man er privat eller foretak i så måte, på mine fakturaer (printet fra faktureringsprogram på pc) står det org.nr, info om purregebyr osv, kan hende det hjelper på betalingsviljen hos enkelte?
Det du nevner om privat oppgjør, forstår jeg! Da jeg startet opp med min butikk, og ennå ikke hadde fått meg en PayPal konto, valgte jeg oppkrav som eneste betalingsalternativ, selv om jeg forsto at det ville bli dyrt for kunden, og at jeg kunne risikere at kunden ikke hentet pakken. Jeg valgte dette fordi jeg ikke var bekvem med privat oppgjør som betalingsalternativ,fordi jeg hadde noen av de samme tankene rundt dette som du har.
Puh, da var jeg ikke alene om det, i hvertfall... :)
Jeg hadde privat oppgjør, altså faktura sendt på e-post (fra fakturaprogram) fordi jeg ikke hadde fått ordnet med paypalkonto. Tenkte også på at det koster litt med paypal, og jeg synes det er en grei og ryddig måte å sende en faktura raskt etter mottatt bestilling. Men nå med paypal slipper kunden den ekstra runden innom nettbanken.
Jeg skjønte ikke helt hva du mente med "snike noe unna offentligheten"... :)? Privat oppgjør er for meg det sammme som å sende faktura (på e-post slik at jeg har mottatt betaling før jeg sender varen). Jeg har alt av regnskap inkl. sendte fakturaer hvis jeg skal etabl. foretak.
Neida, ikke slik, da er det jo egentlig betaling med faktura og begge har "papirer" på at det er i orden :) Jeg tenkte på de som har kun privat oppgjør, og som opplyser at de sender kunden en mail med sitt kontonummer for overføring i nettbanken, og som ikke skriver faktura. Sikkert en utmerket løsning for mange, men jeg husker godt at mitt førsteinntrykk av den praksisen var "hæh?!?"
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.