Jeg synes også at du ligger for lavt i pris. Mye lekkert i butikken din :)
Jeg synes også at du ligger for lavt i pris. Mye lekkert i butikken din :)
Enig med Linda- jeg syns også det er supervanskelig å prise "riktig"!
Av filtmakere fikk jeg nærmest "kjeft" for en tid tilbake- jeg lå alt for lavt, så nå har jeg økt prisene. Men en og annen syns nok sitteunderlagene mine er dyre! Men jeg klipper ikke ut figurer i nålefilt og nålefilter på etter å ha tova "bunnen"- jeg former alt for hånd, og tover hele stykket med det samme. Det er enormt mye jobb, jeg bruker lang tid, ull av super kvalitet, mye varmtvann og en god del grønnsåpe (og da kun Krystal, jeg holder meg unna billigtypene) - så om det i det hele tatt skal lønne seg må jeg ha såpass.
Jeg kunne også trenge flere tilbakemeldinger konkret på prisene mine..... Hva er ok å ta som timespris på sånt syns dere?
Disse var nydelige, Linda! Kjempefine: http://epla.no/handlaget/produkter/300615/
Hvis jeg skulle ha priset varene dine så hadde jeg nok lagt meg mellom 120 og 220kr for ørepynt - fra de helt enkleste med én perle hver, til de mer intrikate med flere perler og wirework.
En enkel måte å øke både virkelig og oppfattet verdi på kan være å gå over til ekte 925 sølv ørekroker på noen design. Dette er små sølvdeler, så de er ikke sååå dyre selv om prisene har gått opp, og jeg vet det er en god del kjøpere som utelukkende er ute etter ekte sølv og gull på smykkefronten! Selv velger jeg ofte ekte sølv eller valset gull for ørepynt og smykker der de andre matrerialene er dyre - slik at de "matcher" verdimessig.
Til sammenligning har jeg bare noen få par med øredobber under 120kr i min butikk, og det er de som koster meg veldig lite å lage både i tid og materialer.
Det er vanskelig å verdsette egen tid, men vi må begynne med oss selv om vi vil at andre skal gjøre det!
Jeg har selger luer på begge butikkene mine og syns ikke jeg priser høyt(kunne tatt mer), men jeg har ikke sjangs med mine hekleluer når den mest populære (hekle)luebutikken her inne selger sine til lavpris.
Tusen takk for tilbakemelding. Da øker jeg prisene litt sakte men sikkert :) Jeg har tenkt at jeg vil kjøpe inn 925 sølv ørekroker.
Hei. jeg er så glad at dere tar dette opp. Selv har jeg lurt mange ganger på om mine smykker er kanskje overpriset? Men jeg bruker mye tid på å finne rette perler, finne nye ideer hele tiden og tid til å lage smykker og aldri to helt like. Enig med Huvan at det er en unik idee og design man selger. Og det koster litt.
Nå har jeg vært inne og sjekka prisene til dere som har kommentert her på denne tråden, og jeg syns ingen av prisene er avskrekkende høye! Og så mye fint dere har laga!!!! (fant forresten mye jeg kunne tenke meg...)
Huvan; Bruker du forskjellige garntyper? Tar du isåfall hensyn til det når det gjelder pris? (knalltøffe luer forresten!)
Linda,du er en av de som jeg også har lagt til som fvorittbutikk,og jeg synes ikke varene dine er dyre. Når det gjelder strikkevarer er jeg ofte forundret over hvordan enkelte kan få det til å lønne seg.Håper at de som dumper prisene vil innse at dette ikke er å drive butikk.
Nå har jeg også kikket meg rundt og jeg synes absolutt ikke prisene deres er høye.... Helt passe, og noen er litt billige!
Ullværket: Mora mi tover og hun sier at folk virkelig ikke skjønner hvor mye jobb det er å få ting fint når du tover alt i samme operasjon og ikke nålefilter ting på etterpå. Men, som vanlig, det er lettere å betale litt for noe "dill" fra Kina enn litt mer for noe som er ordentlig gjort.
Jeg er også usikker på prisingen. Jeg selger endel til venner/ kollegaer og på messer, og jeg får aldri reaksjoner på mine priser, kanskje er det da at det er for billig. Jeg har begynt å lage noen smykker med 925 S, men det er veldig vanskelig å få tak i endestykker i større størrelser i ekte vare. I valset gull har jeg ikke funnet noen ennå. Og med sølv går prisen opp ca. 100 kr for et armbånd...
Her inne selger jeg forsvinnende lite og lurer litt på hva jeg kan gjøre... Jeg kan ikke legge ut nye ting konstant, da det tar tid å lage + jeg kan ikke sitte på et uendelig lager i alle farger/ str. Jeg har Facebookside, blogg, har give-aways og promoterer meg så mye jeg kan.... Tålmodighet kanskje?
Jeg må bare hive meg på jeg også, det er alt for mye underprising på gang! Mange nydelige håndlagde smykker med ekte sølv og stener som selges for langt under det man betaler for "tilsvarende" juggel på Glitter, H&M etc. Jeg har bevisst lagt meg på et prisnivå som er godt over en del tilsvarende smykker jeg har sett, men venner og familie har kommentert at "det var da litt billig". Jeg vurderte å lage heklede/strikkede småvarer en stund, men ombestemte meg da jeg så prisnivået på slike ting her inne.
Selv om det er en hobby for mange (meg selv inkludert) må vi kunne verdsette godt håndtverk, og folk betaler jo villig vekk andre steder! Det er i alle fall en liten trøst at jeg ikke er alene om å tenke dette.
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.