Når ting er så billig som 5 kroner så lurer jeg på om det er et forsøk på å få mange salg i butikken? At det skal stå flest mulig solgte varer...nå forklarer jeg meg knotete tror jeg haha
For som dere sir så går man jo i minus.
Når ting er så billig som 5 kroner så lurer jeg på om det er et forsøk på å få mange salg i butikken? At det skal stå flest mulig solgte varer...nå forklarer jeg meg knotete tror jeg haha
For som dere sir så går man jo i minus.
Det er jo også direkte ufint å legge seg betydelig lavere i pris enn noen som lager tilsvarende produkter da det fullstendig ødelegger markedet.
Det kan også skape tvil hos kunder når prisene er for lave. Selv tenker jeg ofte at "det må det jo være noe galt med" hvis det er for billig!
Jeg har stått på stand flere ganger hvor vi har vært flere som har solgt glassmykker, og vi har blitt enige om å legge oss på samme prisnivå. Da kan kunden velge det den liker best, fremfor å bli lokket av lav pris hos den ene samtidig som man ødelegger for den andre.
Jeg blir også litt lei meg når jeg surfer rundt på epla og ser hva andre som lager smykker selger de til. Sølvet er grisedyrt i dag (faktisk dobbelt så dyrt som på samme tid i fjor). Det tar tid å lage fx egne ørekroker...de skal formes, endene skal pusses, de skal hamres så metallet blir hardt (da mister de ikke formen) og de skal tromles for ytterligere styrke og glans (helst i to døgn)...alt dette er altså ikke gjort på en dag... Når jeg vet hvilken jobb det ligger bak, blir jeg trist av å se andre som selger seg alt for billig....ja det var også et hjertesukk fra meg :)
Dette med underprising av strikkevarer er noe jeg også reagerer på.
Har prøvd å ta et opp på div.fora med opplever å bli "ete haue av". Får gjerne til svar at "alle har ikke like god råd", "bare jeg har igjen for garnet" "har ikke plass til lagring" osv Føler det er nytteløst å få folk til å verdsette sitt håndverk på en skikkelig måte ikke bare selge for kostpris.
Jeg er så enig med deg Lene, smykker her på Epla er utrolig billig. Synes selv jeg ligger lavt i pris men sammenlignet med andre er jeg dyr her på Epla... Hvis vi ser på snö of sweden og nora smykker har de priser som ligger over mange av våre håndlagde og disse er masseproduserte. I tillegg bruker de mye sølvbelagte komponenter som koster 'ingenting' når du kjøper inn stort.
Skjønner godt at ikke alle har selvtillit nok til å prise riktig men vi lager oss et bunnskrapmarked når prisene er så lave...
Kundene vinner jo da så vi får masse besmykkede damer der ute og det er jo hyggelig :)
Kjenner på frusterasjonen jeg også. Bruker lang tid og ikke minst det å komme på ideer til korta mine. De selger ikke likevel, så kanskje jeg skal legge prisen enda lavere... Men nei! Det vil jeg ikke! De er søren meg verdt det, og mer til! Så jeg holder på prisen og irriterer meg videre over folk som selger til 25 kr stk.
Helt vanlige kort man kjøper i butikken er jo dyrere enn 25kr så selvfølgelig må et håndlaget kort ha mye høyere pris. Kjøpte nettopp et nydelig håndlaget kort av Papirsymfoni, det blir kjempestas å gi bort!
25 kr er for billig for et håndlaget kort. Men jeg selger stort sett mine for 40 eller 50 kr. Burde vel tatt mer i henhold til arbeidet, men da får jeg ikke solgt dem, har jeg erfart.
Heisann, jeg er relativt ny her (1,5 mnd) og er utrolig usikker på prising. Jeg lager papirøredobber, der jeg lager papirperlene selv helt fra bunnen av. Men smykkematerialene mine er ikke edle metaller, så da tør jeg ikkje legge prisen for høyt. Men samtidig ligger det jo arbeid bak å lage perlene for hånd.
Så jeg lurer litt på hvordan prisnivået mitt er?
Jeg er helt enig med dere om hvor ødeleggende det er når noen selger til "gi-bort pris"..
Hei Linda! Jeg synes øredobbene dine er kjempefine, og la deg til som en av favorittbutikkene mine med en gang du dukka opp :)
Men jeg synes nok egentlig du priser deg for lavt. Jeg driver ikke med edelt metall jeg heller, så det jeg tar betalt for er jobben. Tida det tar å lage keramikksmykker fra bunnen, og alle prossessene de skal gjennom. De helt unike øredobbene du har laga for hånd, koster ikke mer enn innkjøpte, masseproduserte plastblomster limt på ett eller anna her inne, så jeg synes godt du kan prise deg litt høyere.
Liv-Helén :)
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.