Heidi : Dette synes jeg også var en god ide. Har selv hatt kunder som ikke har visst hva "privat oppgjør" har innebært.
Heidi : Dette synes jeg også var en god ide. Har selv hatt kunder som ikke har visst hva "privat oppgjør" har innebært.
Cirkeline: Jeg tenkte egentlig bare høyt når jeg lurte på om det kunne være en mulighet ;)
Heidi: Ditt forslag syns jeg var kjempelurt, om det hadde stått forskuddsbetaling kunne vel ingen misforstått eller?
At kjøper ikke betaler har jo vært et tilbakevendende diskusjonstema her på forumet, og jeg har dessverre også vært ute for dette. Nå som jeg skulle handle i en annen epla-butikk selv tok jeg en titt på vilkårene man aksepterer når man gjennomfører et kjøp på epla. Der står det blant annet: "Dersom kjøper ikke betaler for varen, så kan selger kreve gjennomføring av kjøpet, holde varen tilbake, kreve heving av kjøpet eller kreve erstatning for økonomisk tap." Betyr det at man kan kreve at kunden erstatter epla-gebyr, postoppkravgebyr eller andre utgifter man har i forbindelse med at kunden ikke holder avtalen?
Jeg har ikke lagt merke til det før nå, men ja, de gebyrene går jo under økonomisk tap.. og det blir en del penger til slutt når mange ikke betaler. Men i praksis så er det nok ikke så lett å gjennomføre, vil tro at de som ikke gidder å betale for varen heller ikke tar seg bryet med å overføre 10 kroner for å dekke økonomisk tap. Men må si at det frister litt å sende ut mailer nå, til alle de som ikke har betalt. (Heldigvis har jeg kuttet ut privat oppgjør nå!)
Hei alle sammen! Jeg har en liten butikk og har ofte problemer med at kundene ikke betaler eller er veeeeeldig trege!! Jeg fant noe helt genialt på nettet som het egeninkasso. Der sender jeg inkasso og gjør hele den biten selv kjempe enkelt. Jeg er litt sånn pc-dummy så om jeg greier det klarer alle det. Siden jeg gjør det selv får jeg også renter og gebyrer selv, så når folk betaler tregt nå, tjener jeg faktisk på det. Er flere som har sånn egeninkasso, men jeg bruker Conta inkasso, som var det billigste jeg fant. Nå får jeg nesten inn 100% :) Det er helt flotters! Gratis faktura program har de også.
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.