Kor lenge må eg vente på kunden betaler??? 3 dager så tar eg kontakt igjen,så går det enda lenger tid.....eg blir lei å gå inn på nettb. hver dag for å sjå om kunden har betalt...kan eg sette tidsfrist på betaling på 3 dager!!!???
Kor lenge må eg vente på kunden betaler??? 3 dager så tar eg kontakt igjen,så går det enda lenger tid.....eg blir lei å gå inn på nettb. hver dag for å sjå om kunden har betalt...kan eg sette tidsfrist på betaling på 3 dager!!!???
Er midt oppi det samme selv.........igjen!!!! Jeg har nå tatt bort "privat oppgjør" som alternativ, nettopp p.g.a. den siste kunden. "Dråpen som fikk begeret til å flyte over" kan du si. Jeg har også 3 dager. Sender så en påminnelse, men hvis jeg ikke hører noe fra kunden påfølgende 2 dager, anser jeg salget som annulert. Fryktelig irriterende med sånne folk. Jeg synes ikke du skal gi dem mer tid enn de 3 dagene + et par dager etter påminnelsen. Noe annet hvis de svarer på meldingen din med en god begrunnelse hvorfor de ikke har betalt. men likevel, bare et par dager til. "kunder" som ikke en gang svarer på meldinger, er for meg useriøse, de håper på gratis varer, rett og slett. Kutt ut alternativet med privat oppgjør, det er mitt råd. Jeg skal ikke la flere sånne folk få prøve å lure meg, det er SÅ IRRITERENDE å gå å vente på oppgjør!!!!!!
De gangene jeg sier ok til privat oppgjør så sier jeg at kunden har 3 dager på seg. Er det ikke betalt legger jeg ut varen til salg igjen. Uten å kontakte kunden igjen. Jeg har en jeg måtte mase på i nesten 10 dager, så ble det betalt. Men likevel. Det orker jeg ikke. Så frist 3 dager, eller legges varen ut igjen...
Men siden privat oppgjør ikke er et alternativ hos meg, kunden må ta kontakt for at jeg skal ordne det, så er det litt mer "jobb" for dem også. Så de fleste er flinke til å betale med en gang.
Det er forferdelig irriterende. Jeg har kuttet ut privat oppgjør og har nå PayPal som eneste alternativ. Hadde en frist på 3 dager men det virker som de fleste rett og slett driter i det. Tipper de betaler regningene sine i tide, men her inne er det visst helt ok å slurve med betaling..
Veldig synd for alle de seriøse kundene og ikke minst faste kunder, som foretrekker privat oppgjør og betaler samme dagen som de bestiller. De som ikke betaler ødelegger jo for alle andre, og jeg synes det rett og slett er respektløst.
Har opplevd dette en del ganger nå, og kjenner at jeg er blitt mer og mer irritert for hver gang. Den siste kunden som ikke betalte, har jeg rett og slett spammet med purremailer, men har aldri hørt noe mer fra personen. Er det virkelig så vanskelig å si fra hvis man ombestemmer seg?
Jeg har bare paypal som alternativ. De eneste gangene jeg har hatt privat oppgjør er når noen har kontaktet meg for å bestille tilpasset design eller andre designoppdrag. Disse kundene er svært flinke til å betale med én gang designet er klart og godkjent. Heldigvis!
Jeg hadde nok ikke villet ha privat oppgjør som noe alternativ her inne på shoppen. Skjønner godt at det er irriterende.
Jeg fikk en mail i dag fra en kunde som bestilte for flere uker siden, og ikke har betalt ennå. Unnskyldingen var at hun "ikke var noen stor bruker av mail" ..Hallo? Det er vel normalt å i det minste sjekke om man har fått mail med betalingsinformasjon når man handler med privat oppgjør?
Eller kanskje hun trodde at jeg bare kom til å sende varene og så kunne hun betale senere.. Det er overraskende mange som skriver til meg og spør om "privat oppgjør" betyr at de får en regning sammen med pakken.. no way.
ja slik går det med seine betalere:( eg har ikkje noko stor butikk så eg kommer til å forsette med privat oppgjør :) kommer ikkje betalinga i morgen så sender eg melding at handelen er avbrudd....sånn er det med den saken. En ting til EPLAer super på alle måter,eg koser meg her inne ,sååå masse flotte handlaga ting.Folk her inne er utruleg kreative og super flinke på alle måter...:))
Heidi: Jeg ser du har skrevet en melding om at du kun har privat oppgjør osv. Men hva om du tar bort privat oppgjør, så skriver du heller en melding om hvis kunden ønsker å betale privat så er det bare å ta kontakt med deg, så ordner du det :) For da har du også litt mer "kontroll" på de kundene.
Har ikke kunden betalt innen to dager, tar jeg kontakt. Hører jeg ikke mer etter ytterliger en dag, legger jeg det ut for salg igjen. Ja, det veldig irriterende med folk som ikke betaler. Heldigvis skjer det sjelden.
Det er en god idè, missMs ;)
Slike kunder er fryktelig irriterende! De "holder" på varen som kanskje kunne vært interessant for andre. Det verste er jo de som absolutt ikke svarer på mail, det er nok den gruppen som håper på en gratis vare. Jeg hadde et salg for noen uker siden hvor kunden ikke gav lyd fra seg. Jeg purret etter 5- dager, men ingen lyd. Jeg slettet ordren etter 7 dager og publiserte varen på nytt. Dagen etter dette kom det plutselig lyd fra kunden, og forklaringen var at hun har vært på ferie i Danmark, men at hun skulle betale utover dagen. Jeg forklarte kunden hva jeg hadde gjort i mellomtiden, og av den grunn måtte hun inn å kjøpe varen en gang til siden jeg hadde publisert den igjen. Hørte aldri noe mer fra henne. Ingen penger kom inn, og heller ingen ny ordrebekreftelse fra Epla på dennne varen. Man kan ikke være så tankeløs å bestille en vare for så å reise på ferie! Det er mye rart som vandrer rundt i et par sko.
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.