av
ZikkZakk Design
for 13 år, 5 måneder siden
Jeg hadde også en dårlig erfaring med en kunde i mai. Det startet med at jeg mottok mail om en av veskene mine som hun ville ha, men ikke kunne betale før på lønningsdagen. Hun lurte på om jeg likevel kunne sende den til henne, også kunne hun betale når hun fikk lønn. Hun skrev at hun hadde handlet mye på Epla tidligere så jeg kunne stole på henne.. Jeg skrev tilbake at når det gjaldt privat oppgjør så godtok jeg kun forhåndsbetaling. Hun kjøpte vesken og jeg sendte betalingsinformasjon til henne. To dager etterpå fikk jeg mail om at hun hadde overført pengene til meg. Dette var samme dagen som jeg skulle reise hjem til foreldrene mine og være der en ukes tid. Jeg valgte å stole på at hun hadde overført og sendte vesken (litt motvillig, men jeg hadde ikke plass i kofferten til å ta den med meg til foreldrene mine. Og hvem skriver vel at de har overført når de faktisk ikke har gjort det?).
Vel..som dere sikkert skjønner så dukket jo ikke pengene opp på min konto. Jeg sendte mail til henne noen dager senere og fikk til svar at hun skulle sjekke det opp og forklarte at det hadde måttet skjedd en feil siden hun nylig hadde byttet bank. Ett par dager senere fikk jeg mail igjen om at hun hadde fått mobilbot og ikke hadde råd til å betale vesken før hun fikk feriepengene i juni. Nå var det slutt på tålmodigheten min og jeg var blitt både irritert og lei hele dette mennesket, så jeg sendte mail tilbake hvor jeg skrev at hvis ikke vesken var i min postkasse innen en uke så kom jeg til å politianmelde henne for bedrageri- og svindelforsøk. Vesken skulle være ubrukt og i samme stand som da jeg sendte den til henne, og jeg poengterte at den ikke skulle sendes i postoppkrav. Ett par dager senere var pengene på min konto.
Det ordnet seg heldigvis for min del. Om jeg faktisk hadde kunnet anmelde henne vet jeg ikke, men så slu som hun var, så hadde ikke jeg tenkt å gi meg! Her satte jeg hardt mot hardt. Dette var første og siste gang jeg sendte avgårde en vare før jeg selv ser svart på hvitt at pengene er på konto. Håper andre kan lære av dette, og ikke gjøre samme feilen selv.