Ang. Vistaprint: Vær obs på dette med mva og toll, dere som bevisst legger dere under 200,- for å slippe nettopp dette (som fort kan bli like dyrt som selve bestillinga).
Jeg har bestilt derfra to ganger, og har begge gangene passa på at beløpet kommer under 200,- (for å slippe mva og fortollingsgebyr). Når jeg så skal hente pakka på Posten, får jeg likevel beskjed om å betale både toll og mva. Sist gang bestilte jeg for 193,- (+ porto på 164,-, altså nesten like mye i porto som selve bestillinga). Da er jeg IKKE interessert i å betale et par hundre på toppen av det igjen - spesielt ikke siden det er feil.
Begge gangene nekter jeg å betale mva/toll (jeg har tross alt bestilt for under 200,-), og må ringe Tollvesenet. Begge gangene er de greie og tror meg på mitt ord (jeg må egentlig sende dokumentasjon og masse mikkmakk). Tollvesenet kan dessuten fortelle at dette til stadighet skjer med bestillinger fra Vistaprint.
Når jeg ser på seddelen Vistaprint sender med, ser jeg at prisene (for det jeg har bestilt) der er helt andre enn de jeg har på bestillinga mi. Jeg aner derfor ikke hva Vistaprint driver med.
Jeg kommer neppe til å bruke Vistaprint mer, når det tydeligvis skal bli tolltull HVER gang :(