Hei og hopp alle sammen! Jeg har vært utenfor Epla en stund nå men bestemte meg for å legge inn noen produkter på min Eplabutikk etter forespørsel fra norske kunder.
Det jeg ser nå som jeg er litt rundt og titter på Epla er at prisene er svært lave. Det er håndlagde smykker i sølv og andre edle metaller som er så underpriset at det nesten er litt pinlig - eller?
Nå erter jeg sikkert på meg flere her - men jeg kan vel ikke være den eneste som tenker dette?
Hvilket signal sender man kunden når et par håndlagde øreringer i sølv med egenlagde komponenter og halvedelstener til langt under 200 kr?
Prisene her ligger nok under Etsy og andre nettbutikker slik jeg ser det - og jeg tenker vel ikke at jeg kan selge noe som helst her når utvalget er grisebillige smykker av god kvalitet...
Som en motvekt tenker jeg å lage noe som ikke ligner for mye på andre ting som selges på Epla og prise de etter medgått arbeidstid og forbruk av materiale. Ellers er det ikke aktuellt å selge noe som helst for meg.
Det koster å legge inn produkter, månedsavgift og salgsavgifter. Hm - her lukter det tap lang vei.
Nå har jeg produkter jeg synes jeg allerede har priset lavt - og angrer nesten på at jeg la de inn med denne prisen.
Ligger man på normal pris kan man også selge det som ikke fenger til full pris på salg. Å ha salg på underprisede produkter blir nesten litt flaut.
Vel, kanskje dere har diskutert dette ned og opp i mente mens jeg har vært borte... Men jeg måtte bare lufte pipa litt :)