Er det noen som har tatt i bruk Google Analytics, og hva synes dere i så fall om det?
Er det noen som har tatt i bruk Google Analytics, og hva synes dere i så fall om det?
Jeg har registrert meg hos Google Analytics og limt inn koden slik Epla forklarer, men får ikke fram noe likevel. Sikkert et eller annet jeg gjør feil...
Jeg har i tillegg tatt i bruk APP-en som tilbys (gratis) og synes den fungerer bra. Du nå logge deg inn på Google Analytics for å se treff og trafikk på siden din.
Ja, jeg har logget meg på Google Analytics men der får jeg hele tiden denne beskjeden: "Missing valid tracking code". Jeg har skjekket koden jeg har limt inn flere ganger og den er riktig. Rare greier...
Har du lagt inn hele koden? Altså UA-diversetall-1?
Yes, nå fikk jeg det til! Nå har jeg leita litt rundt på Google Analytics og der fant jeg jo alle opplysninger om treff og trafikk. Jeg ble så opptatt av den feilmeldingen som kom fram at jeg ikke trykket meg videre :) Feilmeldingen ligger der fortsatt, men alt ser ut til å fungere likevel. Har sett litt raskt på noen av dataene og ble litt overrasket over at det er flere menn enn kvinner som besøker Eplabutikken min. Kan det stemme da?
Tja, det var jo pussig. Det er vel ikke slik at man registrert seg med kjønn på Epla, så det har vel kanskje med hvem som eier PC-en som brukes? Har ikke peiling på slike tekniske ting, men morro å se hvor mange som er innom butikken uansett:)
Ja, det er nok slik det henger sammen. Det tenkte jeg ikke på, men det høres jo logisk ut :)
Jeg forsøkte å få til google analytics for epla butikken min, men jeg tror analytics "nektet" å gjøre det fordi jeg har en hjemmeside som også heter enbomanmodell... andre som har opplevd dette?
Hmm .. nja ... jeg har også en hjemmeside med samme navn som eplabutikken, så synes det høres litt rart ut. De har jo ikke samme nettadresse :) GA fungerer bra hos meg :)
Jeg tror også du skal kunne registrere flere nettsteder på GA, og så velge hvilket nettsted du sjekker rapporter for.
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.